KPN NetwerkNL maakt gebruik van cookies. Bij geen akkoord plaatsen wij alleen noodzakelijke cookies. Bekijk ons cookie-beleid.

KPN NetwerkNL glasvezelvoorbereiders in de wijk

Afspraak maken

Alles over afspraak maken

Afspraak maken met KPN NetwerkNL? Zo gaat dat

Glasvezel is het snelste, meest stabiele netwerk. Krachtig internet dat met je meegroeit naar de mogelijkheden van morgen. Daarom sluit KPN NetwerkNL in heel Nederland buurten aan op het glasvezelnetwerk. Ook onderhouden en beheren we bestaande VDSL- en glasvezelnetwerken. Wil je een afspraak maken met KPN NetwerkNL? Lees hier wanneer dat kan en hoe je dit doet.

  • Ik wil toestemming geven voor glasvezel
  • Mijn wijk krijgt glasvezel en ik wil een afspraak maken met de glasvezelvoorbereider
  • Ik wil een afspraak maken voor het installeren van het glasvezelaansluitpunt in mijn woning
  • Ik wil een glasvezelaansluiting aanvragen voor mijn nieuwbouwwoning
  • Ik heb een glasvezelabonnement afgesloten en wil een afspraak laten maken om de aansluiting te activeren
  • Ik heb een storing en wil een afspraak maken om die te verhelpen
  • Ik wil een afspraak maken voor een haalbaarheidsonderzoek naar glasvezel op mijn adres
  •  

    Ik wil toestemming geven voor glasvezel

    Je hebt goed nieuws gekregen: KPN NetwerkNL gaat jouw wijk aansluiten op glasvezel en nu moet je toestemming geven zodat je een gratis aansluiting krijgt. Wil je hiervoor een afspraak maken? Dat hoeft niet! Je ontvangt van ons namelijk een brief met daarin een toestemmingscode. Die vul je samen met je adresgegevens in op onze toestemming geven-pagina. Op die manier geef je binnen 1 minuut toestemming voor glasvezel. Lees hier alles over het geven van toestemming.

     

    Mijn wijk krijgt glasvezel en ik wil een afspraak maken met de glasvezelvoorbereider

    Heb je toestemming gegeven? Dan komt er binnenkort een glasvezelvoorbereider bij je langs. Hij gaat samen met jou bepalen waar de glasvezelaansluiting in jouw woning het beste kan worden aangesloten. Meestal is dat in de meterkast of op de plek waar ook andere kabels je woning binnenkomen.

    Goed om te weten: het is vooraf onbekend wanneer precies de glasvezelvoorbereider langskomt. Dit is dus niet op afspraak en hier kun je vooraf geen afspraak voor maken. Was je niet thuis toen de glasvezelvoorbereider aanbelde? Geen probleem: in dat geval laat hij een briefje achter. Hierop staat hoe je een afspraak met ‘m maakt om samen te bepalen waar in huis het glasvezelaansluitpunt komt.

     

    Ik wil een afspraak maken voor het installeren van het glasvezelaansluitpunt in mijn woning

    Nadat je straat is aangesloten op het glasvezelnetwerk van KPN NetwerkNL, is het de beurt aan jouw huis. Een glasvezelmonteur van KPN NetwerkNL zal de glasvezelkabel vanaf je voordeur doortrekken tot in je woning. Hij gaat het glasvezelaansluitpunt installeren op de plek die je eerder met de glasvezelvoorbereider hebt afgesproken.

    Voor het aansluiten van je woning ontvang je van ons een brief met daarin een voorstel voor een afspraak. Ook staat hierin hoe je de afspraak kunt bevestigen. Komt dit voorstel je niet uit? Dat is niet erg, want in de brief staat ook hoe je de afspraak kunt wijzigen. Heb je nog geen brief ontvangen? Dan kun je ook nog geen afspraak maken.

     

    Ik wil een glasvezelaansluiting aanvragen voor mijn nieuwbouwwoning

    Heb je een nieuwbouwwoning gekocht en ben je benieuwd of je in aanmerking komt voor een glasvezelaansluiting? Dit kun je navragen. Let op: dit geldt niet als van jouw nieuwbouwwijk bekend is dat KPN NetwerkNL daar glasvezel gaat aanleggen. Krijgt jouw wijk geen glasvezel? Dan kun je een aanvraag hiervoor indienen. Een afspraak maken hiervoor hoeft niet, want dit kan via internet.

    - Via Mijn Aansluiting vraag je een glasvezelaansluiting voor je nieuwbouwwoning aan.
    - Wij ontvangen dan deze aanvraag en binnen 10 werkdagen geven we antwoord. Bij positief antwoord ontvang je hiervoor een prijsopgave.
    - Gaan we jouw woning aansluiten? Voor een aanvraag hebben we minimaal zeventien weken nodig om glasvezel aan te leggen. We proberen de aansluiting ongeveer twee weken voor de sleuteloverdracht op te leveren.

     

    Ik heb een glasvezelabonnement afgesloten en wil een afspraak laten maken om de aansluiting te activeren

    Als het glasvezelaansluitpunt door de glasvezelmonteur van KPN NetwerkNL is geïnstalleerd, is de aansluiting klaar voor gebruik. Deze kun je gebruiken door een glasvezelabonnement bij een provider af te sluiten. Via de Vergelijker zie je welke providers abonnementen op jouw adres aanbieden.

    Heb je een abonnement afgesloten? Dan komt er mogelijk een monteur van de provider langs om de aansluiting te activeren. Je glasvezelprovider maakt hiervoor met jou een afspraak en dit gaat buiten KPN NetwerkNL om.

    In sommige gevallen moeten er nog werkzaamheden plaatsvinden in of rond je woning voordat je aansluiting geactiveerd kan worden. Is dit bij jou het geval? Dan neemt de aannemer met wie wij in jouw buurt samenwerken contact met je op. Meestal gebeurt dit binnen zeven werkdagen nadat je het abonnement afsloot. Is er daarna nog geen contact met je opgenomen? Neem dan contact op met onze klantenservice om een afspraak te maken.

     

    Ik heb een storing en wil een afspraak maken om die te verhelpen

    Neem bij een storing altijd eerst contact op met je provider. Deze kijkt dan wat er aan de hand is. Zodra je provider merkt dat de storing betrekking heeft op ons netwerk, geven zij dit aan ons door. Wij proberen dan binnen zes uur contact met je op te nemen om het probleem voor je op te lossen. Duurt het langer? Neem dan zelf contact op met onze klantenservice.

     

    Ik wil een afspraak maken voor een haalbaarheidsonderzoek naar glasvezel op mijn adres

    Je kunt een haalbaarheidsonderzoek laten uitvoeren naar glasvezel op jouw adres. Zodra we hiermee beginnen, weet jij binnen vijftien werkdagen of glasvezel op jouw adres haalbaar is. Voor dit onderzoek hoeven we niet bij jou thuis te komen. Hiervoor hoeft dus ook geen afspraak te worden gemaakt.

    Is de uitslag van het onderzoek positief? Dan ontvang je van ons een offerte. Je hebt dertig dagen de tijd deze ondertekend terug te sturen en daarna ontvang je van ons een bevestiging. Vervolgens geven wij de uitvoerder de opdracht om glasvezel aan te leggen. Hierover wordt binnen vijf werkdagen na de bevestiging contact met je opgenomen. Zodra je woning is aangesloten ontvang je een factuur voor de aanleg.

    Hebt u vragen?

    Neem gerust contact met ons op.