Bekijk hier alleveelgestelde vragen

de glasvezelvoorbereider gaat langs de deuren

Veelgestelde vragen

Corona
  • De geplande afspraak is niet doorgegaan. Kan ik een nieuwe afspraak maken?
  • Gaat de glasvezeldag of aansluitdag in mijn wijk door nu het coronavirus in Nederland actief is?
  • Hoe gaat KPN NetwerkNL om met de uitbraak van het coronavirus in Nederland?
  • Kan ik nog naar het glasvezelinformatiepunt nu het coronavirus in Nederland actief is?
  • Komt de voorbereider of monteur nog steeds bij mij langs nu het coronavirus in Nederland actief is?
  • Waarom komt de voorbereider of monteur langs nu het coronavirus in Nederland actief is?
  • Werken jullie nu ook nog aan het netwerk?
Netwerk
  • Wat kan ik met glasvezel?
  • Wat is het verschil tussen KPN NetwerkNL en providers?
  • Wat is glasvezel?
  • Wat is een glasvezelnetwerk?
  • Waarom zou ik overstappen op glasvezel?
  • Waarom komt er een nieuw netwerk?
  • Waarom is glasvezel zo betrouwbaar?
  • Kan ik met glasvezel ook Skypen en Netflixen?
  • Is glasvezel ook interessant als ik niet veel internet?
  • Hoe werkt een glasvezelnetwerk?
  • Hoe snel is glasvezel?
  • Hoe is de internetverbinding van glasvezel beveiligd voor vertrouwelijk dataverkeer?
  • Ben ik duurder uit met glasvezel?
  • Wat is een verdeelkast?
  • Hoe lang duurt het plaatsen van een verdeelkast?
  • Waarom is deze locatie gekozen voor de verdeelkast?
Ik heb geen glasvezel
  • Er wordt gewerkt in mijn straat, krijg ik nu glasvezel?
  • Hoe weet ik of mijn woning op de planning staat voor glasvezel?
  • Ik sta nog niet op de planning voor glasvezel, wanneer weet ik of mijn adres aan de beurt is?
  • Kan ik een haalbaarheidsonderzoek aanvragen?
  • Waarom heeft mijn buurman wel glasvezel en ik niet?
  • Wanneer krijg ik de uitslag van het haalbaarheidsonderzoek?
  • Wanneer wordt mijn internet sneller?
  • Wat is een haalbaarheidsonderzoek?
  • Wat kost een haalbaarheidsonderzoek voor glasvezel in mijn woning?
Ik krijg glasvezel
  • Waarom zou ik voor glasvezel kiezen?
  • Is de glasvezelaansluiting écht kosteloos?
  • Welke providers zijn beschikbaar op het netwerk van KPN NetwerkNL?
  • Mijn huidige provider is niet beschikbaar op het nieuwe glasvezelnetwerk, en nu?
  • Kan ik in mijn huurwoning ook glasvezel krijgen?
  • Ik heb toestemming gegeven voor glasvezel, en nu?
  • Heb ik invloed op waar het glasvezelaansluitpunt komt?
  • Hoe blijf ik op de hoogte van de werkzaamheden?
  • Ik krijg glasvezel: waarom moet er iemand mijn woning hiervoor in?
  • Wordt er in mijn straat gegraven?
  • Hoe gaat de aanleg in mijn tuin?
  • Hoe gaat de aanleg van glasvezel bij een voortuin van meer dan 30 meter?
  • Hoe lang duurt het voordat mijn wijk is aangesloten op het glasvezelnetwerk?
  • Stoppen de werkzaamheden als het vriest?
  • Hoe vernieuwen jullie het netwerk in mijn wijk?
  • Ik heb een klacht. Waar kan ik deze indienen?
  • Ik heb een vraag gesteld die zou worden beantwoord door jullie aanlegpartner. Wanneer hoor ik meer?
  • Waarom is er bij andere huizen wel een voorbereider langs geweest, maar bij mij niet?
  • Ik gebruik nu een COAX-aansluiting: kan ik alsnog toestemming geven voor een glasvezelaansluiting?
  • Ik heb glasvezel of VDSL: kan ik COAX-kabels blijven gebruiken?
  • Kan de medewerker aan de deur mij helpen een glasvezelabonnement af te sluiten?
  • Ik was niet thuis, hoe maak ik een nieuwe afspraak met de glasvezelvoorbereider of -monteur?
  • Kan ik mijn e-mailadres behouden als ik glasvezel ga gebruiken?
  • Kan ik mijn IP-adres behouden als ik overstap op glasvezel?
  • Wanneer kan ik mijn glasvezelaansluiting gaan gebruiken?
  • Wie is de eigenaar van het glasvezelaansluitpunt?
  • Het kopernetwerk in mijn wijk gaat uit, wat kan ik verwachten?
Ik krijg glasvezel nieuwbouw
  • Wat regelt de projectontwikkelaar/aannemer voor mijn glasvezelaansluiting en wat moet ik zelf doen?
  • Wanneer wordt mijn nieuwbouwwoning aangesloten op glasvezel?
  • Mijn nieuwbouw woning is al opgeleverd. Wordt de aansluiting nog opgeleverd ondanks de uitbraak van het coronavirus?
  • Moet ik een glasvezelaansluiting aanvragen voor mijn nieuwbouwwoning?
  • Mijn woning is opgeleverd, maar ik heb nog geen glasvezelaansluiting, wat nu?
  • Mijn nieuwbouwwoning heeft nog geen glasvezel, wat nu?
  • Komt mijn nieuwbouwwoning in aanmerking voor een haalbaarheidsonderzoek?
  • Kan ik mijn huidige abonnement meeverhuizen naar mijn nieuwbouwwoning?
  • Is de glasvezelaansluiting in mijn nieuwbouwwoning kosteloos?
  • Ik heb glasvezel aangevraagd voor mijn nieuwbouwwoning: wanneer word ik aangesloten?
  • Ik wil mijn glasvezelaansluiting verplaatsen, kan dat?
  • Mag ik de glasvezelaansluiting tijdelijk van de muur halen?
Ik heb al glasvezel
  • Hoe kan ik een tweede glasvezelaansluiting in mijn woning krijgen?
  • Hoe wijzig ik mijn afspraak voor het activeren van mijn glasvezelabonnement?
  • Ik heb een glasvezelaansluiting maar ik kan nog geen abonnement afsluiten, hoe kan dit?
  • Ik heb een vraag over mijn Reggefiber-aansluiting, waar kan ik die stellen?
  • Kan ik het glasvezelaansluitpunt in mijn woning verplaatsen?
  • Kan ik het glasvezelaansluitpunt verwijderen?
  • Kan ik meerdere ontvangers gebruiken?
  • Kan ik mijn Digitenne houden nu ik glasvezel heb?
  • Kan ik tegelijkertijd bellen, internetten en tv-kijken via een glasvezelaansluiting?
  • Waar kan ik een storing melden?
  • Wat moet ik doen om het nieuwe netwerk te gebruiken?
  • Er worden nog werkzaamheden in mijn wijkcentrale uitgevoerd, wat nu?

Antwoord niet gevonden? Neem contact met ons op!