KPN Netwerk NL maakt gebruik van cookies voor een goede werking van de website. Bekijk ons cookie-beleid.

KPN NetwerkNL VDSL

Informatie voor de zorginstelling

Iedere bewoner binnen uw zorginstelling krijgt een eigen aansluiting voor internet, televisie en telefonie. Dit is een gevolg van de wet 'Scheiden Wonen en Zorg', waarover we u hieronder meer vertellen. Op deze pagina vindt u alle informatie die u als zorginstelling nodig heeft, van de verschillende werkzaamheden tot de communicatie naar de bewoners. Heeft u na het bekijken van deze pagina nog vragen? Neem dan contact op met uw contactpersoon bij KPN NetwerkNL.

Iedere bewoner een eigen aansluiting

In de wet 'Scheiden Wonen en Zorg' is vastgelegd dat u in een verzorgingshuis enkel zorgdiensten mag aanbieden. Bewoners worden daarmee zelf verantwoordelijk voor woondiensten, waaronder ook de televisie-, telefoon- en internetaansluiting. Dat biedt de bewoners meer mogelijkheden. Zo kunnen ze voortaan zelf kiezen welk abonnement ze willen afsluiten. Of iemand nu van sport houdt of behoefte heeft aan snel internet; er is altijd een abonnement dat bij de bewoner past.

KPN NetwerkNL VDSL

Wat gaan we doen?

Onze werkzaamheden bestaan uit 5 stappen. Daarbij verliezen we nooit de bewoner uit het oog.

1. Huidige netwerk onderzoeken
Allereerst wordt er een algemene omschrijving aan van het huidige netwerk gemaakt, waarna een partner van KPN NetwerkNL zal onderzoeken welke mogelijkheden er zijn voor bijvoorbeeld upgrades en snelheden.

2. Locatiebezoek
We komen langs om het huidige netwerk te bekijken. Dat noemen we ook wel een SiteSurvey. Komt de kwaliteit overeen met onze administratie? Welke werkzaamheden moeten we uitvoeren in de bewonerskamer? Allemaal vragen die we hierna kunnen beantwoorden.

3. Conclusie en voorstel
Na het locatiebezoek kunnen we in grove lijnen bepalen welke werkzaamheden er binnen en buiten moeten plaatsvinden. Op basis daarvan komen we met een voorstel, waarin ook de voorwaarden en kosten zijn opgenomen. Dit contract zal door beide partijen ondertekend worden.

4. Werkzaamheden
We tekenen de werkzaamheden zorgvulidig uit en vragen alle nodige vergunningnen aan. In overleg plannen we een tijdstip voor de werkzaamheden en we nemen alles in een gesprek samen door.

5. Abonnementen afsluiten bij providers
KPN NetwerkNL is nu klaar. Na de werkzaamheden laten we de providers weten dat het netwerk is aangepast. Zij krijgen dan de kans om bewoners van nieuwe diensten te voorzien. KPN NetwerkNL blijft wel bereikbaar voor vragen en opmerkingen over het netwerk.

Samen informeren we de bewoners

We hebben verschillende uitingen ontwikkeld die u kunt gebruiken om de werkzaamheden aan te kondigen bij de bewoners en te vertellen dat de werkzaamheden zijn afgerond. In totaal bestaat dit pakket uit twee verschillende brieven, een folder en twee verschillende posters. U ontvangt al deze uitingen via de post. Omdat we geen adresgegevens hebben van de bewoners, willen we u graag vragen om deze onder uw bewoners te verspreiden. Als de werkzaamheden langer duren, organiseren we, in overleg met u, graag een informatiemiddag. 

KPN NetwerkNL VDSL

KPN NetwwerkNL en KPN, hoe zit dat eigenlijk?

Dat leggen het graag even uit. Wij houden ons bezig met de aanleg, het beheer en het vernieuwen van het netwerk voor telefonie, tv en internet. Ongeacht uw provider. Want niet alleen KPN maakt hier gebruik van, maar ook tientallen andere providers leveren diensten over ons netwerk. KPN NetwerkNL is dus een onafhankelijk onderdeel binnen KPN. Na de werkzaamheden van KPN NetwerkNL zal provider KPN de bewoners inlichten over de mogelijke diensten op het nieuwe netwerk.