KPN NetwerkNL maakt gebruik van cookies. Bij geen akkoord plaatsen wij alleen noodzakelijke cookies. Bekijk ons cookie-beleid.

Welke providers zijn beschikbaar op het nieuwe netwerk?

Heeft KPN NetwerkNL het netwerk in jouw wijk vernieuwd of verbeterd? Dan is het goed om te weten welke providers beschikbaar zijn en welke diensten en snelheden ze aanbieden.

Er is een nieuw glasvezelnetwerk aangelegd

Het nieuwe glasvezelnetwerk dat we in jouw wijk hebben aangelegd is open. Dit betekent dat je zelf kiest bij welke provider je een abonnement afsluit. Op deze pagina zie je welke providers glasvezelabonnementen aanbieden op het netwerk van KPN NetwerkNL.

Het bestaande netwerk is verbeterd

Hebben we het bestaande netwerk in jouw wijk verbeterd? Dan verandert er niets. Dezelfde providers blijven hun diensten op jouw adres aanbieden. Ook de provider bij wie je nu een abonnement hebt. Het enige dat je merkt is dat je verbinding sneller en stabieler is geworden.

Goed om te weten: het hangt van je abonnement af tot welke snelheid je ontvangt. Na de werkzaamheden ontvang je niet standaard de hoogst mogelijke snelheid. Je provider kan je vertellen welke snelheden er na de werkzaamheden precies leverbaar zijn.

Ons netwerk

  • Welke nieuwe mogelijkheden zijn er nu beschikbaar?

    Doordat het netwerk sneller en stabieler is, zijn uw mogelijkheden verbeterd. Videoconferencing, cloud-toepassingen, pinnen, zware bestanden versturen of binnenhalen kan met constante kwaliteit, op ieder moment van de dag.

    Lees meer >
  • Wanneer wordt mijn internet sneller?

    In heel Nederland verbeteren we bestaande internetnetwerken en leggen we nieuwe glasvezelnetwerken aan. Het verschilt per adres wanneer het internet sneller wordt. Doe daarom de postcodecheck. Zo weet je in 1 minuut of je woning op de planning staat om op glasvezel te worden aangesloten en wat de status is.

    Lees meer >
  • Wanneer kan ik gebruikmaken van snel internet?

    Je kan gebruikmaken van de nieuwe mogelijkheden als de werkzaamheden aan het netwerk zijn afgerond. De duur van de werkzaamheden is per project verschillend. Wij informeren je als de werkzaamheden gereed zijn en je toegang hebt tot het nieuwe netwerk.

    Lees meer >
  • Kan ik het nieuwe netwerk direct gebruiken?

    Ja, zodra het glasvezelaansluitpunt in je woning is geïnstalleerd is hij meteen klaar voor gebruik. Vooraf kun je al een glasvezelabonnement afsluiten. Op onze providerpagina zie je welke providers abonnementen aanbieden. Als je op tijd een abonnement afsluit, kun je het nieuwe netwerk direct gebruiken.

    Lees meer >
  • Wat moet ik doen om het nieuwe netwerk te gebruiken?

    Zitten de werkzaamheden in jouw wijk erop en is het nieuwe glasvezelnetwerk aangelegd? Dan kun je daarna deze snellere, stabielere verbinding gebruiken. Het netwerk dat we hebben aangelegd is open en dat betekent dat je zelf kiest bij welke provider je een abonnement afsluit. Op de providerpagina zie je welke providers abonnementen aanbieden via het netwerk van KPN NetwerkNL

    Lees meer >
  • Ik heb glasvezel of VDSL: kan ik COAX-kabels blijven gebruiken?

    Nee, want voor glasvezel en VDSL gebruiken we digitale UTP-kabels voor zowel internet als tv. Niet de analoge COAX-kabels. Dit werkt sneller en stabieler. Andere netwerken, zoals het kabelnetwerk van Ziggo, gebruiken nog wel COAX-kabels. Als je overstapt naar glasvezel, kan je provider een handje helpen om de juiste kabels in huis aan te sluiten. Zodat overstappen naar glasvezel en UTP-kabels niet veel werk is.

    Lees meer >
  • Uitslag haalbaarheidsonderzoek: waarom moet ik betalen om aangesloten te worden op glasvezel?

    Heb je ons een haalbaarheidsonderzoek laten uitvoeren omdat je benieuwd bent of we je woning op glasvezel kunnen aansluiten? Dan is er de mogelijkheid dat je zelf moet meebetalen. Is dit het geval? Lees hier hoe we de kosten voor glasvezel berekenen.

    Lees meer >

Hebt u nog vragen?

Neem gerust contact met ons op!