KPN NetwerkNL maakt gebruik van cookies. Bij geen akkoord plaatsen wij alleen noodzakelijke cookies. Bekijk ons cookie-beleid.

Check

Check mijn woning

Door je postcode en huisnummer in te vullen zie je direct wat de status is van jouw woning.

Wat is je kamernummer?

Er zijn meerdere kamernummers op dit adres. Kies het juiste kamernummer.

de aansluiting van het glasvezelaansluitpunt

Jouw bestaande woning vol nieuwe mogelijkheden

Check mijn woning

Door je postcode en huisnummer in te vullen zie je direct wat de status is van jouw woning.

Vul je postcode en huisnummer in
Deze gegevens gebruiken wij om direct de status van je woning op te vragen.

Wat is je kamernummer?

Er zijn meerdere kamernummers op dit adres. Kies het juiste kamernummer.

Hoe ziet het netwerk in jouw woning eruit?

Het netwerk voor internet, televisie en telefonie bestaat uit allerlei verschillende technieken en kabels, en dat verschilt van adres tot adres. Om je meer te kunnen vertellen over het netwerk in jouw woning hebben we daarom in de meeste gevallen uw postcode nodig. Heb je de postcodecheck al gedaan? Kies dan de situatie die voor jou van toepassing is.

Blijf op de hoogte

Jouw woning op glasvezel?

Wij sluiten de komende jaren minstens 1 miljoen woningen aan op glasvezel. Zorg dat je als eerste weet of jouw woning op de planning staat door je in te schrijven voor onze glasvezelupdates.

Blijf op de hoogte
Het aanleggen van glasvezel is vakmanschap.
Glasvezelkaart

Wil je weten waar al glasvezel ligt?

KPN NetwerkNL heeft nu zo'n 2.5 miljoen glasvezelaansluitingen in de grond liggen. Benieuwd waar er overal glasvezel ligt? Check het op de glasvezelkaart.  

Waar ligt glasvezel
waar ligt glasvezel
Vragen

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over de aansluiting in jouw woning? Kijk dan even tussen onze veelgestelde vragen. 

Ik heb een vraag
de glasvezelvoorbereider gaat langs de deuren

Veelgestelde vragen

  • Hoe weet ik of mijn woning op de planning staat voor glasvezel?

    Dit achterhaal je in 1 minuut via onze postcodecheck. We kunnen het netwerk in jouw wijk op verschillende manieren verbeteren.

    Lees meer
  • Wat doet KPN NetwerkNL?

    KPN NetwerkNL houdt zich bezig met de aanleg, het beheer en de verbetering van het netwerk voor internet, televisie en telefonie. Ons doel is om alle mensen in Nederland toegang te bieden tot een nog snellere en nog stabielere verbinding. Met meer mogelijkheden. En meer keuze. Bij welke provider ze hun abonnement ook afnemen.

    Lees meer
  • Mijn postcode wordt niet herkend, wat nu?

    Wordt jouw postcode niet herkend door onze postcodecheck? Wat vervelend, want op die manier kunnen we je niet verder helpen. Gaat het om de postcode van je toekomstige nieuwbouwwoning? Dan is je postcode waarschijnlijk nog niet bekend in ons systeem. In de meeste gevallen is je postcode acht weken voor de sleuteloverdracht bij ons bekend. Gaat het om een bestaande woning? Controleer dan of de postcode juist is ingevuld. Klopt je postcode en wordt hij toch niet herkend? Dan kun je bellen met onz…

    Lees meer
  • Waar kan ik mijn vraag stellen?

    Wil je ons een vraag stellen? Dat kan natuurlijk. Op verschillende manieren. Op onze Vragen-pagina staan veelgestelde vragen over glasvezel en de aanleg daarvan. Wie weet dat jouw vraag daar tussenstaat. Een andere manier is via de chat die je  ook op deze pagina vindt.

    Zijn we bezig jouw wijk op glasvezel aan te sluiten en heb je hierover een vraag? Kom dan langs op het gla…

    Lees meer
  • Wat is het verschil tussen KPN NetwerkNL en providers?

    Wij leggen het glasvezelnetwerk aan en beheren deze, maar bieden zelf geen abonnementen hierop aan. Dit doen providers. Zij bieden op ons netwerk abonnementen aan die jij kunt afsluiten. Zie het als volgt: wij leggen de snelweg aan en zorgen ervoor dat deze in topconditie is, providers zijn de auto’s op de snelweg die jouw data vervoeren. Daarom is ons glasvezelnetwerk ook open, want zo kunnen verschillende providers gebruikmaken van onze snelweg. Zodat jij zelf bepaalt welke vervoerder j…

    Lees meer
de geul voor glasvezel

Wanneer krijg ik een beter netwerk?

Beter internet begint bij een beter netwerk. Wij werken continu aan het verbeteren van ons netwerk. Om je meer te kunnen vertellen over het netwerk op jouw adres hebben we in de meeste gevallen je postcode nodig. Ons netwerk verschilt namelijk van adres tot adres. Vul je gegevens in om te zien wat wij op jouw adres van plan zijn.

Nieuws & Updates

Lees meer
Werkzaamheden glasvezelkabel leggen
Nieuws

College Purmerend geeft groen licht voor aanleg glasvezel Purmerend

Het college van burgemeester en wethouders van Purmerend heeft op 17 maart ingestemd met een voorstel van KPN om in Purmerend een glasvezelnetwerk aan te leggen. Bij inwoners en ondernemers is steeds meer vraag naar en behoefte aan sneller internet. Binnen de aanlegplannen worden ruim 33.000 aansluitingen op het toekomst vaste en moderne glasvezelnetwerk gerealiseerd.

Lees meer
Lees meer
Aanlegwerkzaamheden glasvezel
Nieuws

KPN maakt plannen glasvezelaanleg gemeente Zeist bekend

KPN heeft de intentie om de kernen van Zeist, Den Dolder, Austerlitz, Huis ter Heide en Bosch en Duin aan te sluiten op glasvezel. Circa 30.000 huishoudens worden voorzien van een modern en toekomst vast glasvezelnetwerk. KPN en de gemeente Zeist zijn op dit moment in gesprek over de laatste punten van de samenwerkingsovereenkomst. Als de samenwerking tijdig rond komt, starten de aanlegwerkzaamheden nog in 2020.

Lees meer
Lees meer
1e schop in de grond aanleg glasvezel Tilburgse wethouder Mario Jacobs
Nieuws

Wethouder Mario Jacobs zet eerste schop in de grond voor aanleg glasvezelnetwerk

KPN NetwerkNL is gestart in Tilburg Oud Noord met de graafwerkzaamheden voor de aanleg van het glasvezelnetwerk. Op maandag 9 maart hebben wethouder Mario Jacobs van de gemeente Tilburg en Anja de Vos-Biemans, Regiodirecteur Zuid van KPN gezamenlijk het officiële startsein gegeven door zelf de eerste meters te graven.

Lees meer