KPN NetwerkNL maakt gebruik van cookies. Bij geen akkoord plaatsen wij alleen noodzakelijke cookies. Bekijk ons cookie-beleid.

Ik heb een glasvezelabonnement afgesloten en mijn woning was al voorbereid op de komst van glasvezel.

Hoe lang duurt het voordat de glasvezelaansluiting in mijn woning klaar is?

De aannemer zal uw glasvezelaansluiting binnen enkele weken proberen te realiseren. Als de aannemer in de openbare grond moet graven, is hier meestal een vergunning van de gemeente voor nodig.

Dit kan zorgen voor enkele weken vertraging. De aannemer zal u hier tijdig over informeren. Heeft u toch vragen over de status van de werkzaamheden? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Welke diensten

  • Hoe kan ik diensten afnemen bij de provider?

    Na de werkzaamheden moet u daarna zélf voor uw televisie-, telefoon- en eventuele internetabonnement zorgen. Dat betekent ook dat u zelf kunt kiezen welke diensten u wilt afnemen en bij welke provider. U zult zelf een keuze moeten maken welke provider u wilt hebben. De provider zal u informeren over de stappen die komen kijken bij het aanmelden.

    Lees meer >
  • Kan ik mijn Digitenne behouden?

    Ja, u kunt Digitenne blijven behouden. Digitenne staat niet in vaste verbinding met het netwerk waar wij werkzaamheden aan uitvoeren.

    Lees meer >
  • Kan ik mijn eigen IP-adres behouden?

    Indien u nog geen gebruik maakt van het netwerk van KPN NetwerkNL, maar wilt overstappen op ons netwerk, dan verandert uw IP-adres. Voor meer informatie over uw nieuwe IP-adres kunt u het beste contact opnemen met uw provider. Tijdens de werkzaamheden in de straat door KPN NetwerkNL verandert er voor u niets.

    Lees meer >
  • Kan ik mijn eigen e-mailadres blijven gebruiken?

    Indien u gebruik blijft maken van de diensten van uw huidige provider, verandert uw e-mailadres niet. Wilt u naar een andere provider, dun kunt u bij uw nieuwe provider informeren naar de mogelijkheden.

    Lees meer >
  • Mijn provider levert geen diensten op het nieuwe netwerk. Wat moet ik doen?

    Ons netwerk is een open netwerk. Dat houdt in dat verschillende providers diensten aanbieden op ons netwerk. U kiest dus zelf welke provider en welk pakket het beste bij u past. Als uw huidige provider geen diensten levert over het nieuwe netwerk, heeft u dus nog ruime keuze uit andere providers.

    Lees meer >
  • Mijn glasvezelverbinding werkt nog niet, wat kan ik doen?

    Is de monteur al bij u langs geweest en zijn de werkzaamheden in uw woning afgerond? Dan is er bij u een glasvezelaansluiting geïnstalleerd. In sommige gevallen vinden er nog aansluitwerkzaamheden plaats in de wijkcentrale. Deze locatie maakt straks verbinding met uw woning. De werkzaamheden in de wijkcentrale zijn naar verwachting binnen enkele weken afgerond. Zodra uw aansluiting helemaal gereed is ontvangt u bericht van ons. Om uw aansluiting te kunnen gebruiken heeft u een glasvezelabo…

    Lees meer >
  • Hoeveel ontvangers kan ik gebruiken?

    Dit is afhankelijk van uw provider en het gekozen pakket. Deze vraag kunt u dus het beste stellen aan uw provider. Zij helpen u er graag mee verder.

    Lees meer >