KPN NetwerkNL maakt gebruik van cookies. Bij geen akkoord plaatsen wij alleen noodzakelijke cookies. Bekijk ons cookie-beleid.

Check

Check mijn woning

Door je postcode en huisnummer in te vullen zie je direct wat de status is van jouw woning.

Wat is je kamernummer?

Er zijn meerdere kamernummers op dit adres. Kies het juiste kamernummer.

de aansluiting van het glasvezelaansluitpunt

Bekijk hier alle veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Corona

Meer over dit onderwerp

Werkzaamheden

  • Hoe geef ik toestemming van een glasvezelaansluiting in mijn woning?

    Toestemming voor een persoonlijke glasvezelaansluiting geef je online via ons toestemmingsformulier. 

     

    Lees meer >
  • Heb ik invloed op waar het glasvezelaansluitpunt komt?

    Ja, maar alleen als het voor ons mogelijk is. In principe installeren we het glasvezelaansluitpunt in je meterkast of op de plek waar ook andere kabels je woning binnenkomen. Je bepaalt samen met onze glasvezelvoorbereider de plek van het glasvezelaansluitpunt. Wil je ‘m niet in de meterkast hebben, maar liever op een andere plaats? Dan kun je dat aangeven. De glasvezelvoorbereider gaat dan samen met je kijken of het aansluitpunt op de door jou gewenste plek geïnstalleerd kan worden.

    Lees meer >
  • Hoe ziet het glasvezelaansluitpunt eruit?

    Het glasvezelaansluitpunt is een vierkant wit kastje van 10 bij 10 centimeter. Meestal installeren we ‘m in de meterkast of op de plek waar ook andere kabels je woning binnenkomen.

    de aansluiting van het glasvezelaansluitpunt 

    Goed om te weten: als je woning al langer is aangesloten op glasvezel? Dan is het mogelijk dat het glasvezelaansluitpunt anders uit ziet

    Lees meer >
  • Wanneer starten de graafwerkzaamheden in mijn wijk?

    De planning voor graafwerkzaamheden verschilt per wijk. Je ontvangt altijd drie dagen voor de start een brief, zodat je precies weet wanneer we beginnen. Ook is de straat voor het einde van de dag weer dicht. Tip: schrijf je in voor de nieuwsbrief, dan kunnen we je voor jouw wijk zo goed mogelijk op de hoogte houden. Op het glasvezelinformatiepunt in jouw wijk weten onze medewerkers alles over de planning voor jouw wijk.

    Lees meer >
  • Hoe wordt mijn woning op glasvezel aangesloten?

    Je woning wordt in een paar stappen aangesloten op ons glasvezelnetwerk. Hiervoor komen we twee keer bij je langs. Het eerste bezoekje is van onze glasvezelvoorbereider. Samen met hem bepaal je waar in jouw woning het glasvezelaansluitpunt komt. Daarna sluiten we je straat aan op ons glasvezelnetwerk en trekken we de glasvezelkabel door tot aan je woning. Het tweede bezoek is van de glasvezelmonteur. Hij trekt de glasvezelkabel je woning in en installeert het glasvezelinformatiepunt. Daarna is je woning aangesloten op ons glasvezelnetwerk en kun je de verbinding gebruiken.

    Lees meer >
  • Hoe gaat de aanleg in mijn tuin?

    Voor het aanleggen van glasvezel hoeft er in de meeste gevallen geen geul gegraven te worden in uw tuin. Vanaf de erfgrens wordt de glasvezelkabel ondergronds naar uw woning geboord. Bij de gevel van uw woning wordt een gat gemaakt, ter grootte van een stoeptegel, waar de glasvezelkabel weer uit komt. Het oranje kabeltje steekt vervolgens een stukje uit de grond.

    Lees meer >
  • Hoe lang duurt het voordat mijn wijk is aangesloten op het glasvezelnetwerk?

    Dat verschilt per wijk. Zo sluiten we een kleine wijk sneller aan op glasvezel dan een grote wijk. Tijdens onze werkzaamheden houden we je per post en e-mail zo goed mogelijk op de hoogte van de planning. Schrijf je daarom in op de nieuwsbrief! Op het glasvezelinformatiepunt in jouw wijk kunnen onze medewerkers je alles vertellen over de planning.

    Lees meer >
  • Hoe lang gaat de stoep open?

    Als we ’s ochtends de stoep opengraven, proberen we deze voor het einde van de middag weer dicht te hebben.

    Lees meer >
  • Zijn er ook kosten aan de werkzaamheden van KPN NetwerkNL verbonden?

    Nee, er zijn voor u geen kosten verbonden aan de werkzaamheden van KPN NetwerkNL. KPN NetwerkNL richt zich op de aanleg en het beheer van hét netwerk van Nederland. Onze ambitie is om zoveel mogelijk mensen toegang bieden tot een snellere verbinding. De kosten voor de werkzaamheden komen niet voor de gebruiker en zo ook niet voor uw rekening.

    Lees meer >
Meer over dit onderwerp

Afspraak

Meer over dit onderwerp

Mijn status

Meer over dit onderwerp

Nieuwbouw

Meer over dit onderwerp

Netwerk

  • Wat is een glasvezelnetwerk?

    Een glasvezelnetwerk is een supersnel en zeer stabiel internetwerk dat door heel Nederland loopt. Het internetnetwerk in Nederland is voor het grootste gedeelte van glas. Onze ambitie is om ook het laatste stukje van de straatkast naar jouw woning op glasvezel aan te sluiten. Zodat jij bent aangesloten op het snelste, betrouwbaarste netwerk van Nederland. Voor het aansluiten van jouw straat vinden graafwerkzaamheden plaats. Wees gerust: voor het einde van de dag is de straat weer dicht.

    Lees meer >
  • Kan ik het glasvezelaansluitpunt in mijn woning verplaatsen?

    Het glasvezelaansluitpunt dat in je woning in geïnstalleerd kan in de meeste gevallen worden verplaatst, maar dit kun je niet zelf doen. Wil je het glasvezelaansluitpunt verplaatsen? De kosten hiervoor zijn €299,- en je vraagt een verplaatsing aan via www.mijnaansluiting.nl. Op deze site maak je eerst een account aan. Daarna kun je inloggen en een aanvraag indienen voor ‘Media & communicatie’. Selecteer hierbij ‘Wijzigen aansluiting’ en daarna ‘Verplaatsing’. Doorloop daarna de rest van het formulier en dien deze aanvraag vervolgens in. Wij nemen vervolgens de aanvraag in behandeling en je hoort snel per e-mail of het mogelijk is om het glasvezelaansluitpunt in je woning te verplaatsen.

    Lees meer >
  • Waarom heeft mijn buurman wel glasvezel en ik niet?

    Als je buurman glasvezel hebt en jij niet, dan ben je vast benieuwd hoe dat kan. Op deze vraag zijn verschillende antwoorden mogelijk.

    Lees meer >
  • Waarom is glasvezel zo betrouwbaar?

    Glasvezel wordt geleverd via een nieuw glasvezelnetwerk dat met de modernste technieken is aangelegd. In tegenstelling tot het koper- en kabelnetwerk, dat vaak al tientallen jaren in de grond ligt. Het is minder afhankelijk van weersomstandigheden en niet gevoelig voor corrosie, blikseminslagen of radiofrequenties. Glasvezel is dus het betrouwbaarste netwerk, zodat jij snel en stabiel internet hebt. Ook is glasvezel een stuk zuiniger dan andere netwerken. Met glasvezel wordt data met lichtsignalen doorgegeven, niet met stroom. Hierdoor verbruikt het glasvezelnetwerk veel minder energie dan bijvoorbeeld het kabelnetwerk.

    Lees meer >
  • Ik heb een haalbaarheidsonderzoek laten doen” wanneer is mijn woning voorbereid op glasvezel?

    Je woning is voorbereid op de komst van glasvezel als de glasvezelvoorbereider is langs geweest. Samen met hem bepaal je waar in je woning het glasvezelaansluitpunt komt. Meestal is dat de meterkast. De glasvezelvoorbereider plakt een sticker op de plek waar het aansluitpunt moet komen. Nadat de glasvezelkabel is doorgetrokken naar je voordeur, weet de glasvezelmonteur dankzij de sticker precies waar het aansluitpunt geïnstalleerd moet worden.

    Lees meer >
  • Wanneer wordt mijn internet sneller?

    In heel Nederland verbeteren we bestaande internetnetwerken en leggen we nieuwe glasvezelnetwerken aan. Het verschilt per adres wanneer het internet sneller wordt. Doe daarom de postcodecheck. Zo weet je in 1 minuut of je woning op de planning staat om op glasvezel te worden aangesloten en wat de status is.

    Lees meer >
  • Wat kan ik met glasvezel?

    Met glasvezel heb je het snelste, stabielste internet in huis. Het is een krachtig netwerk dat niet alleen klaar is voor de mogelijkheden van vandaag, maar ook voor die van morgen. Met glasvezel kun je nu al streamen, downloaden, online gamen en thuiswerken, dit allemaal tegelijkertijd!

    Lees meer >
  • Welke nieuwe mogelijkheden zijn er nu beschikbaar?

    Doordat het netwerk sneller en stabieler is, zijn uw mogelijkheden verbeterd. Interactieve tv-kijken, een serie streamen of online muziek luisteren kan met constante kwaliteit, op ieder moment van de dag.

    Lees meer >
  • Kan ik het nieuwe netwerk direct gebruiken?

    Ja, zodra het glasvezelaansluitpunt in je woning is geïnstalleerd is hij meteen klaar voor gebruik. Vooraf kun je al een glasvezelabonnement afsluiten. Op onze providerpagina zie je welke providers abonnementen aanbieden. Als je op tijd een abonnement afsluit, kun je het nieuwe netwerk direct gebruiken.

    Lees meer >
  • Ik heb glasvezel of VDSL: kan ik COAX blijven gebruiken?

    Nee, want voor glasvezel en VDSL gebruiken we digitale UTP-kabels voor zowel internet als tv. Niet de analoge COAX-kabels. Dit werkt sneller en stabieler. Andere netwerken, zoals het kabelnetwerk van Ziggo, gebruiken nog wel COAX. Als je overstapt naar glasvezel, kan je provider een handje helpen om de juiste kabels in huis aan te sluiten. Zodat overstappen naar glasvezel en UTP-kabels niet veel werk is.

    Lees meer >
  • Ik heb een nieuw netwerk, moet ik thuis iets hiervoor veranderen?

    Ja, dit doe je samen met ons. In je woning komt namelijk een glasvezelaansluitpunt. Meestal komt deze in de meterkast. Tijdens de aanleg van glasvezel in jouw wijk, komt een glasvezelvoorbereider langs om samen met jou te bepalen waar het aansluitpunt in je woning komt. Nadat je straat is aangesloten, komt een glasvezelmonteur langs om dit glasvezelaansluitpunt in je woning te installeren. Het enige dat jij hoeft te doen? Zorgen dat er iemand thuis is die onze mensen ter plaatse binnen kan laten.

    Lees meer >
Meer over dit onderwerp

Diensten

  • Ik heb een glasvezelabonnement afgesloten en mijn woning was al voorbereid op de komst van glasvezel.

    Hoe lang duurt het voordat de glasvezelaansluiting in mijn woning klaar is?

    De aannemer zal uw glasvezelaansluiting binnen enkele weken proberen te realiseren. Als de aannemer in de openbare grond moet graven, is hier meestal een vergunning van de gemeente voor nodig.

    Lees meer >
  • Hoe kan ik diensten afnemen bij de provider?

    Na de werkzaamheden moet u daarna zélf voor uw televisie-, telefoon- en eventuele internetabonnement zorgen. Dat betekent ook dat u zelf kunt kiezen welke diensten u wilt afnemen en bij welke provider. U zult zelf een keuze moeten maken welke provider u wilt hebben. De provider zal u informeren over de stappen die komen kijken bij het aanmelden.

    Lees meer >
  • Wat verandert er aan mijn aansluiting?

    De collectieve telefoon-televisie-aansluiting bij uw verzorgingshuis wordt binnenkort veranderd in een eigen aansluiting. Onze monteurs van KPN NetwerkNL verrichten de werkzaamheden voor de realisatie van deze aansluiting voor u. Daar hoeft u verder niets voor te doen.

    Lees meer >
  • Wat worden mijn kosten bij een nieuw abonnement?

    Na de werkzaamheden moet u zélf voor uw televisie-, telefoon- en eventuele internetabonnement zorgen. Dat betekent ook dat u zelf kunt kiezen welke diensten, tegen welke kosten u wilt afnemen en bij welke provider. U wordt hierover geïnformeerd door de provider van uw keuze

    Lees meer >
  • Kan ik mijn huidige telefoonnummer behouden?

    Mocht u aangesloten zijn bij een telefooncentrale dan wordt deze opgeheven. U kunt hierdoor uw huidige telefoonnummer helaas niet behouden. We begrijpen dat dit vervelend voor u is. U krijgt na de aanleg van uw nieuwe aansluiting een nieuw telefoonnummer van de provider waar u een abonnement afsluit.

    Lees meer >
  • Mijn huidige provider is niet beschikbaar op het nieuwe glasvezelnetwerk, en nu?

    Dit betekent dat je via deze provider geen glasvezelabonnement kunt afsluiten, omdat deze provider geen abonnementen aanbiedt op ons glasvezelnetwerk. Waarschijnlijk omdat deze provider alleen diensten aanbiedt op bijvoorbeeld het kabelnetwerk, zoals Ziggo. Deze provider heeft ervoor gekozen geen abonnementen aan te bieden op ons open glasvezelnetwerk. Op onze providerpagina zie je welke providers glasvezelabonnementen op ons netwerk aanbieden. Zo kun je zelf een abonnement kiezen bij een provider die bij je past.

    Lees meer >
  • Ik heb geen diensten meer, wat nu?

    Ervaart u problemen met diensten zoals internet, televisie en/of telefonie, die worden geleverd door providers op ons netwerk? Dan kunt u contact opnemen met uw provider.

    Lees meer >
Meer over dit onderwerp

KPN NetwerkNL

  • Hoe weet ik of mijn woning op de planning staat voor glasvezel?

    Dit achterhaal je in 1 minuut via onze postcodecheck. We kunnen het netwerk in jouw wijk op verschillende manieren verbeteren.

    Lees meer >
  • Wat doet KPN NetwerkNL?

    KPN NetwerkNL houdt zich bezig met de aanleg, het beheer en de verbetering van het netwerk voor internet, televisie en telefonie. Ons doel is om alle mensen in Nederland toegang te bieden tot een nog snellere en nog stabielere verbinding. Met meer mogelijkheden. En meer keuze. Bij welke provider ze hun abonnement ook afnemen.

    Lees meer >
  • Wat is het verschil tussen KPN NetwerkNL en providers?

    Wij leggen het glasvezelnetwerk aan en beheren deze, maar bieden zelf geen abonnementen hierop aan. Dit doen providers. Zij bieden op ons netwerk abonnementen aan die jij kunt afsluiten. Zie het als volgt: wij leggen de snelweg aan en zorgen ervoor dat deze in topconditie is, providers zijn de auto’s op de snelweg die jouw data vervoeren. Daarom is ons glasvezelnetwerk ook open, want zo kunnen verschillende providers gebruikmaken van onze snelweg. Zodat jij zelf bepaalt welke vervoerder je op onze snelweg neemt.

    Lees meer >
  • Welke providers leveren diensten op het vernieuwde netwerk van KPN NetwerkNL?

    Op onze providerpagina geven wij een overzicht van providers die leveren op ons netwerk. Informeer bij de provider welke dienst ze kunnen leveren op jouw adres 

    Lees meer >
  • Waarom komt er een nieuw netwerk?

    Met z’n allen verbruiken we thuis steeds meer data. We internetten, streamen, online gamen en werken thuis. En dat nog het liefst tegelijkertijd op verschillende apparaten. Dat wordt de komende jaren alleen maar meer, want ons dataverbruik blijft stijgen. Alleen glasvezel kan deze groei aan. Daarom sluiten we in heel Nederland wijken aan op ons glasvezelnetwerk en verbeteren we bestaande kopernetwerken. Een bijzonder moment, want zo vaak gebeurt het niet dat er een nieuw netwerk wordt aangelegd. Zo zorgen we ervoor dat je niet alleen nu snel en stabiel internet via glasvezel hebt, maar ook in de toekomst.

    Lees meer >
Meer over dit onderwerp

Contact

  • Ik heb een klacht over de werkzaamheden. Waar kan ik deze indienen?

    Wat vervelend dat de werkzaamheden niet naar verwachting zijn verlopen. Wanneer je niet tevreden bent, gaan we graag samen met jou op zoek naar een oplossing. Om voor je aan de slag te gaan hebben we je klacht en contactgegevens nodig.

    Je kunt je klacht en contactgegevens met ons delen via het contactformulier de chat of via telefoonnummer 088 - 006 37 44. Of via de andere contactmogelijkheden onderaan deze pagina. Indien je jouw postcode en huisnummer, je klacht en je contactgegevens achterlaat dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

    Lees meer >
  • Ik heb een klacht over een medewerker van KPN NetwerkNL of 1 van haar aanlegpartners. Waar kan ik deze indienen?

    Wat vervelend dat je geen goede ervaring hebt gehad met 1 van onze medewerkers of 1 van onze aanlegpartners. Wanneer je niet tevreden bent, gaan we graag samen met jou op zoek naar een oplossing. Om voor je aan de slag te gaan hebben we je klacht en contactgegevens nodig.

    Je kunt je klacht en contactgegevens met ons delen via het contactformulier, de chat of via telefoonnummer 088 - 006 37 44. Of via de andere contactmogelijkheden onderaan deze pagina. Indien je jouw postcode en huisnummer, je klacht en je contactgegevens achterlaat dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

    Lees meer >
  • De geplande afspraak is niet doorgegaan. Kan ik een nieuwe afspraak maken?

    Als een geplande afspraak niet is doorgegaan, dan maken we uiteraard graag een nieuwe afspraak met jou. Om voor je aan de slag te gaan hebben we je contactgegevens nodig.

    Je kunt je contactgegevens met ons delen via het contactformulier, de chat of via telefoonnummer 088 - 006 37 44. Of via de andere contactmogelijkheden onderaan deze pagina. Indien je jouw postcode en huisnummer en je contactgegevens achterlaat dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

    Lees meer >
  • Ik heb een vraag gesteld die zou worden beantwoord door jullie aanlegpartner. Wanneer hoor ik meer?

    Wat vervelend dat je nog niets van ons of van onze aanlegpartner gehoord hebt. We zoeken dit uiteraard graag voor je uit. Om voor je aan de slag te gaan hebben we je contactgegevens nodig.

    Je kunt je contactgegevens met ons delen via het contactformulier, de chat of via telefoonnummer 088 - 006 37 44. Of via de andere contactmogelijkheden onderaan deze pagina. Indien je jouw postcode en huisnummer en je contactgegevens achterlaat dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

    Lees meer >
  • Waarom komt de voorbereider of monteur nog steeds bij mij langs nu het coronavirus in Nederland actief is?

    Omdat we een aantal strikte maatregelen hebben getroffen zien we op dit moment geen reden om de werkzaamheden binnenshuis niet uit te voeren. De monteur of voorbereider zal zijn handen voor- en na zijn bezoek ontsmetten en draagt beschermende handschoenen. Daarnaast zal hij of zij je bijvoorbeeld vragen om in een andere ruimte te wachten terwijl de werkzaamheden worden uitgevoerd.

    Heb je zelf gezondheidsklachten? Dan vragen we je om jouw afspraak af te zeggen. Je kunt daarvoor bellen naar 088 - 006 37 44. Of gebruik één van de andere contactmogelijkheden onderaan deze pagina.

    Lees meer >
  • Mijn glasvezelverbinding werkt nog niet, wat kan ik doen?

    Is de monteur al bij u langs geweest en zijn de werkzaamheden in uw woning afgerond? Dan is er bij u een glasvezelaansluiting geïnstalleerd. In sommige gevallen vinden er nog aansluitwerkzaamheden plaats in de wijkcentrale. Deze locatie maakt straks verbinding met uw woning. De werkzaamheden in de wijkcentrale zijn naar verwachting binnen enkele weken afgerond. Zodra uw aansluiting helemaal gereed is ontvangt u bericht van ons. Om uw aansluiting te kunnen gebruiken heeft u een glasvezelabonnement nodig.

    Lees meer >
  • Mijn glasvezeldiensten werken niet meer, wat nu?

    Werkt uw glasvezelaansluiting niet meer naar behoren? Dat kan meerdere oorzaken hebben.

    Lees meer >
  • Mijn postcode wordt niet herkend, wat nu?

    Wordt jouw postcode niet herkend door onze postcodecheck? Wat vervelend, want op die manier kunnen we je niet verder helpen. Gaat het om de postcode van je toekomstige nieuwbouwwoning? Dan is je postcode waarschijnlijk nog niet bekend in ons systeem. In de meeste gevallen is je postcode acht weken voor de sleuteloverdracht bij ons bekend. Gaat het om een bestaande woning? Controleer dan of de postcode juist is ingevuld. Klopt je postcode en wordt hij toch niet herkend? Dan kun je bellen met onze klantenservice op 088 006 37 44.

    Lees meer >
  • Waar kan ik een storing melden?

    Dit kan bij je provider. Deze zoekt dan uit waar de storing aan ligt. Ligt de storing aan je apparatuur of je provider? Dan gaat jouw provider je helpen dit op te lossen. Is er een storing op ons glasvezelnetwerk? Dan geeft je provider dit door aan ons en aan de landelijke storingsdienst. Wij gaan het probleem dan zo snel mogelijk voor je proberen op te lossen. Neem voor een storing dus altijd contact op met je provider.

    Lees meer >
  • Ik heb een storing

    Heb je een storing en ben je benieuwd naar de status? Wij leggen graag uit hoe we te werk gaan.

    Lees meer >