KPN NetwerkNL maakt gebruik van cookies. Bij geen akkoord plaatsen wij alleen noodzakelijke cookies. Bekijk ons cookie-beleid.

Wanneer wordt mijn internet sneller?

In heel Nederland verbeteren we bestaande internetnetwerken en leggen we nieuwe glasvezelnetwerken aan. Het verschilt per adres wanneer het internet sneller wordt. Doe daarom de postcodecheck. Zo weet je in 1 minuut of je woning op de planning staat om op glasvezel te worden aangesloten en wat de status is.

Heeft je woning geen glasvezel en staat hij hiervoor nog niet op de planning? Dan kun je het beste je inschrijven voor de nieuwsbrief. Je hoort dan als eerste wanneer jouw wijk op de planning komt om te worden aangesloten op glasvezel.

Zijn wij in jouw buurt bezig met het aanleggen van glasvezel en wil je weten wanneer je internet sneller wordt? Neem dan contact op met onze klantenservice via een van de opties onderaan deze pagina. Zij weten alles over de planning voor jouw adres én wanneer je internet sneller wordt.

Sneller internet via kopernetwerk

Het kan ook zijn dat we het kopernetwerk in jouw wijk vernieuwen. Je krijgt dan glasvezel tot in de wijk en daarmee wordt internet bij jou thuis sneller en stabieler.

Ons netwerk

  • Wat kan ik met glasvezel?

    Met glasvezel heb je het snelste, stabielste internet in huis. Het is een krachtig netwerk dat niet alleen klaar is voor de mogelijkheden van vandaag, maar ook voor die van morgen. Met glasvezel kun je nu al streamen, downloaden, online gamen en thuiswerken, dit allemaal tegelijkertijd!

    Lees meer >
  • Kan ik een haalbaarheidsonderzoek aanvragen?

    Ja, je kunt hier vrijblijvend een haalbaarheidsonderzoek aanvragen. Dit kan voor zowel een bestaande woning als een nieuwbouwwoning die je op eigen initiatief bouwt. Is je nieuwbouwwoning onderdeel van een nieuwbouwproject? Dan hoef je geen haalbaarheidsonderzoek aan te vragen. Neem in dat geval contact op met je projectontwikkelaar.

    Lees meer >
  • Uit het haalbaarheidsonderzoek blijkt dat mijn woning aangesloten kan worden, wat moet ik dan betalen?

    Is de uitslag van het haalbaarheidsonderzoek positief? Goed nieuws! We kunnen jouw woning aansluiten op ons glasvezelnetwerk. Het is mogelijk dat hier kosten aan zijn verbonden. Bij een positieve uitslag van het haalbaarheidsonderzoek ontvang je daarom altijd per e-mail van ons een offerte voor het aansluiten.

    Lees meer >
  • Hoe werkt een glasvezelnetwerk?

    Glasvezel is een haardunne vezel gemaakt van een speciaal soort glas. Informatie via het glasvezelnetwerk wordt verzonden met behulp van laserlicht. Door laserlicht met zeer hoge snelheid aan en uit te schakelen, worden digitale gegevens doorgegeven.

    Lees meer >
  • Ik heb een nieuw netwerk, moet ik thuis iets hiervoor veranderen?

    Ja, dit doe je samen met ons. In je woning komt namelijk een glasvezelaansluitpunt. Meestal komt deze in de meterkast. Tijdens de aanleg van glasvezel in jouw wijk, komt een glasvezelvoorbereider langs om samen met jou te bepalen waar het aansluitpunt in je woning komt. Nadat je straat is aangesloten, komt een glasvezelmonteur langs om dit glasvezelaansluitpunt in je woning te installeren. Het enige dat jij hoeft te doen? Zorgen dat er iemand thuis is die onze mensen ter plaatse binnen kan l…

    Lees meer >
  • Wanneer kan ik gebruikmaken van snel internet?

    Je kan gebruikmaken van de nieuwe mogelijkheden als de werkzaamheden aan het netwerk zijn afgerond. De duur van de werkzaamheden is per project verschillend. Wij informeren je als de werkzaamheden gereed zijn en je toegang hebt tot het nieuwe netwerk.

    Lees meer >
  • Storing op het netwerk

    Is uw apparatuur niet de oorzaak? Dan ligt het mogelijk aan het glasvezelnetwerk. Wanneer er sprake is van een storing op het glasvezelnetwerk is het aan de provider dit te melden bij de landelijke storingsdienst en KPN NetwerkNL. Alleen dan kunnen wij de storing zo snel mogelijk proberen te verhelpen. Neem dus altijd eerst contact op met uw provider.

    Lees meer >