KPN NetwerkNL maakt gebruik van cookies. Bij geen akkoord plaatsen wij alleen noodzakelijke cookies. Bekijk ons cookie-beleid.

Waarom heeft mijn buurman wel glasvezel en ik niet?

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Zijn we op dit moment bij u in de wijk? Wellicht was onze glasvezelmonteur bij u aan de deur op een moment dat u niet thuis was.

We proberen u altijd op meerdere manieren te bereiken om uw woning aan te sluiten op het glasvezelnetwerk. Bij vragen kunt u terecht bij het glasvezelinformatiepunt bij u in de buurt.

Een andere mogelijke oorzaak is een verhuizing. Bent u onlangs verhuisd? Dan kan het zijn dat de vorige bewoner zich niet heeft aangemeld voor een aansluiting. Wilt u alsnog een eigen glasvezelaansluiting? Doe dan eerst de postcodecheck om te kijken of glasvezel op uw adres beschikbaar is. Ook kunt u contact met ons opnemen via de klantenservice.

Ons netwerk

  • Kan ik straks direct gebruikmaken van het nieuwe netwerk?

    Als onze werkzaamheden erop zitten, ligt er een nieuw netwerk in uw straat. Hiermee is een snellere en stabielere internetverbinding mogelijk. Ons netwerk is een open netwerk. Dat betekent dat verschillende providers hun diensten op dit netwerk aanbieden. U kiest zelf welke provider en welk pakket het beste bij u past.

    Lees meer >
  • Wat kan ik met glasvezel?

    Veel, en in de toekomst nog veel meer. Met glasvezel kunt u razendsnel en stabiel internetten, tv-kijken en bellen. Nooit meer last van haperingen tijdens het gamen en supersnel bestanden down- én uploaden. Op meerdere apparaten tegelijk en overal in huis.

    Lees meer >
  • Ben ik duurder uit met glasvezel?

    Dat hangt af van het glasvezelabonnement en de opties die u heeft gekozen. Er zijn veel verschillende pakketten van tientallen providers beschikbaar.

    Lees meer >
  • Hoe kan ik een tweede glasvezelaansluiting in mijn woning krijgen?

    Door een haalbaarheidsonderzoek aan te vragen, kunt u een verzoek doen voor een tweede glasvezelaansluiting in uw woning. Tijdens dit onderzoek wordt onderzocht of we een tweede aansluiting in uw woning kunnen realiseren. Voor een tweede aansluiting is in de meeste gevallen een eigen bijdrage nodig. U ontvangt hiervoor een offerte. Hier leest u welke mogelijkheden u heeft om een haalbaarheidsonderzoek op te starten.

    Lees meer >
  • Storing op het netwerk

    Is uw apparatuur niet de oorzaak? Dan ligt het mogelijk aan het glasvezelnetwerk. Wanneer er sprake is van een storing op het glasvezelnetwerk is het aan de provider dit melden bij de landelijke storingsdienst en KPN NetwerkNL. Alleen dan kunnen wij de storing zo snel mogelijk proberen te verhelpen. Neem dus altijd eerst contact op met uw provider.

    Lees meer >
  • Hoe snel is een glasvezelnetwerk?

    De capaciteit van het glasvezelnetwerk is enorm. Eén glasvezel kan gemiddeld tot acht terabyte per seconde aan data versturen. Dat zijn zo’n vijf miljoen foto’s. En er kunnen wel vier miljard telefoongesprekken gelijktijdig gevoerd worden.

    Lees meer >
  • Welke nieuwe mogelijkheden zijn er nu beschikbaar?

    Doordat het netwerk sneller en stabieler is, zijn uw mogelijkheden verbeterd. Interactieve tv-kijken, een serie streamen of online muziek luisteren kan met constante kwaliteit, op ieder moment van de dag.

    Lees meer >