KPN NetwerkNL maakt gebruik van cookies. Bij geen akkoord plaatsen wij alleen noodzakelijke cookies. Bekijk ons cookie-beleid.

Uit het haalbaarheidsonderzoek blijkt dat mijn woning aangesloten kan worden, wat moet ik dan betalen?

De kosten voor het aansluiten van een woning zijn afhankelijk van verschillende factoren, zoals de complexiteit van de infrastructuur en de afstand van de woning tot het glasvezelnetwerk. Hoe complexer en langer de aanleg, hoe hoger de kosten.

KPN NetwerkNL hanteert de volgende kostencomponenten:

  • Arbeidskosten;
  • Materiaalkosten;
  • Gemeentelijke kosten;
  • Kosten voor de inzet van speciale technieken, afhankelijk van de complexiteit van de infrastructuur;
  • De afstand van de woning tot het aankoppel op het glasvezelnetwerk.

U ontvangt altijd een offerte als het aansluiten van een woning op ons netwerk kosten met zich meebrengt. Pas nadat u akkoord heeft gegeven op deze offerte door hem ondertekend retour te sturen, ontvangt een aannemer de opdracht om uw woning aan te sluiten op ons glasvezelnetwerk.

Ons netwerk

  • Wat kan ik met glasvezel?

    Veel, en in de toekomst nog veel meer. Met glasvezel kunt u razendsnel en stabiel internetten, tv-kijken en bellen. Nooit meer last van haperingen tijdens het gamen en supersnel bestanden down- én uploaden. Op meerdere apparaten tegelijk en overal in huis.

    Lees meer >
  • Zijn up- en downloadsnelheid altijd gelijk bij glasvezel?

    Uploaden van bestanden kan alleen via glasvezel net zo snel als downloaden. Dat is een van de grote voordelen.

    Lees meer >
  • Hoe snel is een glasvezelnetwerk?

    De capaciteit van het glasvezelnetwerk is enorm. Eén glasvezel kan gemiddeld tot acht terabyte per seconde aan data versturen. Dat zijn zo’n vijf miljoen foto’s. En er kunnen wel vier miljard telefoongesprekken gelijktijdig gevoerd worden.

    Lees meer >
  • Wanneer is mijn woning voorbereid op de komst van glasvezel?

    Uw is voorbereid op de komst van glasvezel als de glasvezelkabel al voor de woning of tegen de erfgrens ligt. We monteren een glasvezelaansluitpunt in uw woning zodra u een glasvezelabonnement heeft afgesloten. Wilt u weten of u een glasvezelabonnement af kunt sluiten? Doe dan de postcodecheck via onze website of neem contact op met onze klantenservice.

    Lees meer >
  • Welke nieuwe mogelijkheden zijn er nu beschikbaar?

    Doordat het netwerk sneller en stabieler is, zijn uw mogelijkheden verbeterd. Interactieve tv-kijken, een serie streamen of online muziek luisteren kan met constante kwaliteit, op ieder moment van de dag.

    Lees meer >
  • Ben ik duurder uit met glasvezel?

    Dat hangt af van het glasvezelabonnement en de opties die u heeft gekozen. Er zijn veel verschillende pakketten van tientallen providers beschikbaar.

    Lees meer >
  • Hoe kan ik een tweede glasvezelaansluiting in mijn woning krijgen?

    Door een haalbaarheidsonderzoek aan te vragen, kunt u een verzoek doen voor een tweede glasvezelaansluiting in uw woning. Tijdens dit onderzoek wordt onderzocht of we een tweede aansluiting in uw woning kunnen realiseren. Voor een tweede aansluiting is in de meeste gevallen een eigen bijdrage nodig. U ontvangt hiervoor een offerte. Hier leest u welke mogelijkheden u heeft om een haalbaarheidsonderzoek op te starten.

    Lees meer >