Ik krijg glasvezel

Ik krijg glasvezel: waarom moet er iemand mijn woning hiervoor in?

Krijg je glasvezel? Goed nieuws! Binnenkort sluiten we je aan op dit krachtige netwerk. Eerst komt er een medewerker langs. Hij kan al je vragen beantwoorden over ons glasvezelnetwerk en de aanleg hiervan. We bepalen vervolgens samen met jou waar het glasvezelaansluitpunt komt. Meestal is dat in de meterkast. 

Zodra de glasvezelkabel is doorgetrokken van de straat naar je woning, komt er een glasvezelmonteur langs. Hij installeert de glasvezelaansluiting op het afgesproken punt. Het is belangrijk dat je thuis bent zodra we langskomen. Anders kunnen we je woning niet aansluiten. Heb je het bezoek gemist? Geen probleem, je kunt dan een afspraak maken op een moment dat het je uitkomt. Goed om te weten: onze medewerkers kunnen zich altijd legitimeren. Bekijk deze en alle andere aanlegstappen op kpnnetwerk.nl/aanleggen.
Ik krijg glasvezel
  • Waarom zou ik voor glasvezel kiezen?
  • Heb ik invloed op waar het glasvezelaansluitpunt komt?
  • Hoe gaat de aanleg van glasvezel bij een voortuin/oprit van meer dan 30 meter?
  • Hoe lang duurt het voordat mijn wijk is aangesloten op het glasvezelnetwerk?
  • Hoe vernieuwen jullie het netwerk in mijn wijk?
  • Stoppen de werkzaamheden als het vriest?
  • Hoe gaat de aanleg in mijn tuin?
  • Hoe blijf ik op de hoogte van de werkzaamheden?
  • Wordt er in mijn straat gegraven?
  • Ik wil een schade melden. Waar kan ik dat doen?
  • Ik was niet thuis, hoe maak ik een nieuwe afspraak met de glasvezelvoorbereider of -monteur?
  • Kan de medewerker aan de deur mij helpen een glasvezelabonnement af te sluiten?
  • Wanneer kan ik mijn glasvezelaansluiting gaan gebruiken?
  • Kan ik mijn e-mailadres behouden als ik glasvezel ga gebruiken?
  • Waarom is er bij andere woningen/panden wel een voorbereider langs geweest, maar bij mij niet?
  • Kan ik in mijn huurwoning ook glasvezel krijgen?
  • Hoe geef ik toestemming?
  • Ik heb toestemming gegeven, wat gebeurt er nu?
  • Ik heb de brief met toestemmingcode niet ontvangen
  • Ik gebruik nu een COAX-aansluiting: kan ik alsnog toestemming geven voor een glasvezelaansluiting?
  • Ik ben mijn toestemmingscode kwijt
  • Is de glasvezelaansluiting kosteloos?
  • Ik heb glasvezel of VDSL: kan ik COAX-kabels blijven gebruiken?
  • Het kopernetwerk in mijn wijk gaat uit, wat kan ik verwachten?