Ik krijg glasvezel

Het kopernetwerk in mijn wijk gaat uit, wat kan ik verwachten?

Je krijgt van ons bericht zodra bekend wordt als het kopernetwerk in jouw wijk uitgaat. Het goede nieuws: we zetten je over op glasvezel. Dit is het stabielste, snelste netwerk en is klaar voor de mogelijkheden van morgen. We doen namelijk steeds meer via internet. Zoals films streamen, online gamen, downloaden en appen. Tegelijkertijd. Op steeds meer apparaten. Daar hoort een eersteklas netwerk bij: glasvezel. Het uitzetten van het kopernetwerk gaat geleidelijk en we houden je per post en e-mail op de hoogte. Zo weet je precies wat je wanneer kunt verwachten.
Ik krijg glasvezel
  • Waarom zou ik voor glasvezel kiezen?
  • Mijn woning is opgeleverd, maar ik heb nog geen glasvezelaansluiting, wat nu?
  • Mag ik de glasvezelaansluiting tijdelijk van de muur halen?
  • Heb ik invloed op waar het glasvezelaansluitpunt komt?
  • Hoe gaat de aanleg van glasvezel bij een voortuin/oprit van meer dan 30 meter?
  • Hoe lang duurt het voordat mijn wijk is aangesloten op het glasvezelnetwerk?
  • Ik heb een aanvraag gedaan voor het verplaatsen/verwijderen van een glasvezelaansluiting, wanneer krijg ik een reactie?
  • Wat zijn de kosten voor het verplaatsen van mijn glasvezelaansluiting?
  • Ik wil mijn glasvezelaansluiting verplaatsen, kan dat?
  • Hoe vernieuwen jullie het netwerk in mijn wijk?
  • Ik krijg glasvezel: waarom moet er iemand mijn woning hiervoor in?
  • Ik heb te laat een aanvraag gedaan, hoe kan ik de werkzaamheden versnellen?
  • Stoppen de werkzaamheden als het vriest?
  • Wanneer wordt mijn nieuwbouwwoning aangesloten op glasvezel?
  • Hoe gaat de aanleg in mijn tuin?
  • Hoe blijf ik op de hoogte van de werkzaamheden?
  • Wordt er in mijn straat gegraven?
  • Ik was niet thuis, hoe maak ik een nieuwe afspraak met de glasvezelvoorbereider of -monteur?
  • Ik heb glasvezel of VDSL: kan ik COAX-kabels blijven gebruiken?
  • Ik gebruik nu een COAX-aansluiting: kan ik alsnog toestemming geven voor een glasvezelaansluiting?
  • Wanneer kan ik mijn glasvezelaansluiting gaan gebruiken?
  • Waarom is er bij andere woningen/panden wel een voorbereider langs geweest, maar bij mij niet?
  • Kan de medewerker aan de deur mij helpen een glasvezelabonnement af te sluiten?
  • Ik weet mijn postcode en huisnummer nog niet van mijn nieuwbouwwoning, kan ik mij ook inschrijven voor de netwerkupdates?