Ik heb op tijd een aanvraag gedaan, kunnen de werkzaamheden eerder plaatsvinden?
Direct naar hoofdinhoud
Welke diensten

Ik heb op tijd een aanvraag gedaan, kunnen de werkzaamheden eerder plaatsvinden?

Wanneer de werkzaamheden plaatsvinden, wordt met jouw bouwaannemer of projectontwikkelaar afgestemd. We kunnen hierin niets versnellen, omdat we voor de aansluiting afhankelijk zijn van de werkzaamheden die door een combi-aannemer worden uitgevoerd.

Hieronder lees je meer over hoe de aanleg in zijn werk gaat.

  1. De projectontwikkelaar (of de bouwende aannemer of installateur) doet via mijnaansluiting.nl een aanvraag voor het invoeren van de infra in de woningen. Als je zelf een woning laat bouwen, moet je zelf de aanvraag via mijnaansluiting.nl doen. Deze werkzaamheden doet de combi-aannemer zoveel mogelijk voor alle netbeheerders tegelijkertijd.
  2. Het glasvezelnetwerk wordt tegelijk met de leidingen voor water en elektriciteit (nutsvoorzieningen) aangelegd. Een combi-aannemer legt de hoofdleiding en bij elke nieuwbouwwoning leggen ze de glasvezelkabel tot in de meterkast.

Wij krijgen, zodra de combi-aannemer gereed is, de opdracht voor het plaatsen van de glasvezelaansluiting. Wij doen ons best om dit binnen 2 weken te realiseren.

Welke diensten
  • Mijn woning is opgeleverd, maar ik heb nog geen glasvezelaansluiting, wat nu?
  • Mag ik de glasvezelaansluiting tijdelijk van de muur halen?
  • Ik heb een aanvraag gedaan voor het verplaatsen/verwijderen van een glasvezelaansluiting, wanneer krijg ik een reactie?
  • Wat zijn de kosten voor het verplaatsen van mijn glasvezelaansluiting?
  • Ik wil mijn glasvezelaansluiting verplaatsen, kan dat?
  • Ik heb te laat een aanvraag gedaan, hoe kan ik de werkzaamheden versnellen?
  • Wanneer sluiten jullie mijn nieuwbouwwoning aan op glasvezel?
  • Wat regelt de projectontwikkelaar/aannemer voor mijn glasvezelaansluiting en wat moet ik zelf doen?
  • Is de glasvezelaansluiting in mijn nieuwbouwwoning kosteloos?
  • Kan ik mijn huidige abonnement meeverhuizen naar mijn nieuwbouwwoning?
  • Mijn nieuwbouwwoning heeft nog geen glasvezel, wat nu?
  • Moet ik een glasvezelaansluiting aanvragen voor mijn nieuwbouwwoning?
  • Hoe kan ik zien of ik een aansluiting heb op mijn adres?
  • Komt mijn nieuwbouwwoning in aanmerking voor een haalbaarheidsonderzoek?
  • Ik weet mijn postcode en huisnummer nog niet van mijn nieuwbouwwoning, kan ik mij ook aanmelden voor de netwerkupdates?