Ik heb al glasvezel

Hoe wijzig ik mijn afspraak voor het activeren van mijn glasvezelabonnement?

Komt er een monteur langs voor het activeren van het gekozen glasvezelabonnement van je provider en wil je deze afspraak wijzigen? Dat kan niet bij ons: je provider kan je hierbij verder helpen.
Ik heb al glasvezel
  • Kan ik mijn Digitenne houden nu ik glasvezel heb?
    Ja, dat is gewoon mogelijk. Digitenne werkt namelijk via zijn eigen draadloze netwerk en staat dus niet in verbinding met het netwerk bij je thuis.
  • Er worden nog werkzaamheden in mijn wijkcentrale uitgevoerd, wat nu?
    Heeft onze monteur onlangs het glasvezelaansluitpunt in je woning geïnstalleerd? Dan zit ons werk in jouw woning erop. Je ontvangt van ons een brief als we klaar zijn met werkzaamheden in je wijkcentrale. Om vervolgens gebruik te maken van de glasvezelaansluiting heb je een glasvezelabonnement nodig.
  • Wat moet ik doen om het nieuwe netwerk te gebruiken?

    Er is een nieuw glasvezelnetwerk aangelegd

    Zitten de werkzaamheden in jouw wijk erop en is het glasvezelnetwerk aangelegd? Dan kun je daarna deze snellere, stabielere verbinding gebruiken. Het netwerk dat we hebben aangelegd is open en dat betekent dat je zelf kiest bij welke provider je een abonnement afsluit. Heb je nog geen abonnement voor glasvezel? Op de providerpagina zie je welke providers abonnementen aanbieden. Via de provider kun je een abonnement afsluiten om het nieuwe glasvezelnetwerk te gebruiken.

    Het bestaande netwerk is verbeterd

    Is er in jouw wijk geen glasvezel aangelegd, maar hebben we het bestaande netwerk verbeterd? Je hoeft dan niets te doen om het verbeterde netwerk te gebruiken. Je blijft namelijk internetten via dezelfde verbinding. Het enige verschil? Deze verbinding is nu sneller en stabieler.

  • Kan ik het glasvezelaansluitpunt verwijderen?
    Het verwijderen van het aansluitpunt is mogelijk maar dit mag je niet zelf doen. Dit vraag je aan via www.mijnaansluiting.nl. Hier kun je een account aanmaken en vervolgens bij ‘Media & communicatie’ een aanvraag indienen om het glasvezelaansluitpunt te laten verwijderen. Wij nemen dan snel contact met je op.
  • Waar kan ik een storing melden?
    Dit kan bij je provider. Deze zoekt dan uit waar de storing aan ligt. Ligt de storing aan je apparatuur of je provider? Dan gaat jouw provider je helpen dit op te lossen. Is er een storing op ons glasvezelnetwerk? Dan geeft je provider dit door aan ons en aan de landelijke storingsdienst. Wij gaan het probleem dan zo snel mogelijk voor je proberen op te lossen. Neem voor een storing dus altijd contact op met je provider.
  • Ik heb een glasvezelaansluiting maar ik kan nog geen abonnement afsluiten, hoe kan dit?
    Als u een glasvezelaansluiting heeft, maar nog geen abonnement kunt afsluiten, neemt u dan contact met ons op via een van de contactmogelijkheden hieronder. Wij helpen u graag verder.
  • Kan ik het glasvezelaansluitpunt in mijn woning verplaatsen?
    Ja, je kunt een glasvezelaansluitpunt dat in je woning is geïnstalleerd verplaatsen maar dit kun je niet zelf doen. Wil je het glasvezelaansluitpunt verplaatsen? Dat kost €299,- en je vraagt een verplaatsing aan via www.mijnaansluiting.nl. Op deze site maak je eerst een account aan. Daarna kun je inloggen en een aanvraag indienen voor ‘Media & communicatie’. Selecteer hierbij ‘Wijzigen aansluiting’ en daarna ‘Verplaatsing’. Doorloop daarna de rest van het formulier en dien deze aanvraag vervolgens in. Wij nemen vervolgens de aanvraag in behandeling en je hoort snel per e-mail of het mogelijk is om het glasvezelaansluitpunt in je woning te verplaatsen.
  • Kan ik meerdere ontvangers gebruiken?
    Dat verschilt per provider en abonnement dat je hebt afgesloten. Je provider kan je daarom helpen met deze vraag.
  • Hoe kan ik een tweede glasvezelaansluiting in mijn woning krijgen?
    Het verschilt per woning of er een tweede glasvezelaansluiting mogelijk is. Je achterhaalt dit door ons een haalbaarheidsonderzoek te laten uitvoeren. Goed om te weten: in de meeste gevallen is voor een tweede glasvezelaansluiting een eigen bijdrage nodig. Als uit het haalbaarheidsonderzoek blijkt dat je een tweede aansluiting kunt nemen, sturen we je per e-mail een offerte hiervoor toe.
  • Ik heb een vraag over mijn Reggefiber-aansluiting, waar kan ik die stellen?
    Bij ons! Sinds 1 mei 2019 zijn Reggefiber en wij namelijk samen verdergegaan als KPN NetwerkNL. Voor jou verandert er verder niets, alleen dat je voor een vraag over je glasvezelaansluiting nu bij ons terecht kunt. Je kunt hier je vraag stellen!
  • Kan ik tegelijkertijd bellen, internetten en tv-kijken via een glasvezelaansluiting?
    Ja, dat is een van de grote voordelen van glasvezel. De capaciteit van glasvezel is bijna onbeperkt en daardoor heb je met een glasvezelaansluiting genoeg bandbreedte voor al je apparaten thuis. Van je telefoon en televisie tot je laptop, telefoon en slimme thermostaat. Glasvezel garandeert een stabiele, snelle verbinding. Tegelijkertijd bellen, internetten en tv-kijken is daarmee geen enkel probleem.