Blijf verbondenmet glasvezel

de werkzaamheden in de straat voor de aanleg van glasvezel

Blijf verbonden, ook na het uitzetten van het kopernetwerk

Nederlanders verwachten steeds meer van het netwerk. We gamen, streamen, kijken online tv, video vergaderen en gebruiken slimme apparaten. En toch staan we pas aan het begin van wat er thuis allemaal mogelijk is. Want wat vandaag nog nieuw is, is morgen heel normaal. Dat vraagt om een toekomstbestendig netwerk. Glasvezel is daarvoor de aangewezen technologie, want het biedt de capaciteit die we nodig hebben en de stabiliteit waar we op kunnen bouwen.

KPN NetwerkNL is begonnen met het buiten gebruik stellen van koperverbindingen in plaatsen waar al glasvezel beschikbaar is. Het kopernetwerk wordt gefaseerd uitgeschakeld in de eerste zes gebieden vanaf 1 april 2021. Wij vervangen de bestaande kopernetwerken, omdat glasvezel de meest toekomstbestendige keuze is. Het is sneller, stabieler en betrouwbaarder. Daarnaast besparen we energie en kunnen we je op een duurzame manier blijven voorzien van internet, televisie en telefonie.

Heb jij bericht ontvangen dat het kopernetwerk uitgezet wordt op jouw adres? Neem dan contact op met je provider. 

Naar de providers

Jouw provider vertelt je graag wat het betekent voor je diensten

Maak je op dit moment gebruik van het kopernetwerk, terwijl er ook een nieuw glasvezelnetwerk beschikbaar is in je straat?

Per 1 april 2021 wordt in de eerste zes gebieden het kopernetwerk uitgezet. Dan kun je geen gebruik meer maken van diensten, zoals internet, telefonie en televisie, via het kopernetwerk dat je nu gebruikt. Het is daarom nodig om de koperaansluiting in jouw woning te vervangen door een glasvezelaansluiting. Het is belangrijk om hiervoor zo spoedig mogelijk contact op te nemen met jouw provider.

Mogelijk moet de monteur nog werkzaamheden in of rondom jouw woning verrichten. Jouw provider kan hier samen met jou een afspraak voor inplannen. Regel dit op tijd. Zo voorkom je dat je wordt afgesloten van de diensten voor internet, televisie, telefonie of andere diensten zoals een alarm-, zorglijn of fax. Nadat het glasvezelaansluitpunt is geinstalleerd kan je provider je diensten overzetten van koper naar glasvezel.

Ga naar de providers
Veelgestelde vragen
  • In welke 6 gebieden gaat het kopernetwerk uit per 1 april 2021?
  • Ik wil mijn diensten op het kopernetwerk behouden, kan dat?
  • Hoe ziet een koperaansluiting eruit?
  • Hoe ziet een glasvezelaansluitpunt eruit?
  • Hoe weet ik of er glasvezel beschikbaar is en of er nog werkzaamheden moeten gebeuren?
  • Ik heb een telefoonaansluiting die in gebruik is als alarmlijn of zorgalarm, kan dit zo blijven?
  • Merk ik dat mijn koperaansluiting wordt uitgezet?