Waar glasvezel ligt,gaat koper uit
In steeds meer gebieden waar glasvezel ligt, zetten we ons oude kopernetwerk uit. Woon je in een gebied waar we het kopernetwerk uitzetten? Dan is het belangrijk dat je een glasvezelaansluiting hebt, zodat je kunt blijven internetten, tv-kijken en bellen.
Over ons kopernetwerk
Ons kopernetwerk bewijst al 130 jaar trouwe dienst. En nog steeds maken veel huishoudens gebruik van het netwerk voor televisie, internet en telefonie. We vragen alleen zo veel van ons netwerk, dat het toe was aan vernieuwing.
Waarom we het kopernetwerk vervangen
We vervangen daarom in heel Nederland koper door glasvezel omdat glasvezel sneller, stabieler en duurzamer is. Met glasvezel zijn we voorbereid op de digitale veranderingen die in de toekomst nog komen. Als we glasvezelnetwerk aanleggen, blijft het bestaande kopernetwerk eerst nog in gebruik. Het is zonde om dat te blijven doen, want het kopernetwerk vraagt veel energie. Als iedereen de kans heeft gekregen zich aan te sluiten op het glasvezelnetwerk, zetten we het kopernetwerk daarom uit.
Wat we nog moeten doen
Voordat we het kopernetwerk uitzetten, krijgt iedereen nog een kans op een glasvezelaansluiting. Heb je nog geen glasvezelaansluiting? Dan moeten we nog wat werkzaamheden uitvoeren rond en in je woning. Omdat we het glasvezelnetwerk eerder al aanlegden, hoeven we niet te graven in je straat. We zijn meestal snel klaar. Wat we precies moeten doen, verschilt per adres.
Vergeet geen abonnement af te sluiten
Onze monteur zorgt voor een glasvezelaansluiting in je woning of bedrijfspand. Om gebruik te maken van het netwerk heb je ook een abonnement nodig. Dat sluit je af bij een provider. Je kunt contact opnemen met de provider waar je nu een abonnement hebt, of een nieuwe provider kiezen. Het is belangrijk dat je een glasvezelabonnement hebt, voordat we het kopernetwerk uitzetten.
Veelgestelde vragen
Kan ik mijn diensten op het kopernetwerk behouden?
Hoe ziet een koperaansluiting eruit?
Hoe ziet een glasvezelaansluitpunt eruit?
Hoe weet ik of er glasvezel beschikbaar is en of er nog werkzaamheden moeten gebeuren?
Ik gebruik mijn telefoonaansluiting als alarmlijn of zorgalarm, kan dit zo blijven?
Merk ik dat mijn koperaansluiting wordt uitgezet?
Ik heb een storing en wil een afspraak maken om die te verhelpen