Ik heb je helaas gemist

Offline
Chat

Tijdelijk niet beschikbaar

Monteur KPN Netwerk belt aan

Vragen over glasvezel

We vernieuwen ons netwerk bij jou in de buurt. Dit doen we door glasvezel aan te leggen. Misschien heb je vragen over glasvezel en de aanlegwerkzaamheden. We willen je hier graag meer over vertellen. Daarom waren we bij je aan de deur. Helaas hebben we je niet persoonlijk kunnen spreken. We hebben daarom alle veelgestelde vragen en antwoorden hieronder op een rijtje gezet.

Wil je direct toestemming geven voor de werkzaamheden voor glasvezel? Dat kan natuurlijk ook. Als je toestemming hebt gegeven, komt er een glasvezelvoorbereider langs om samen met jou de beste plek voor de aansluiting te bepalen.

Toestemming geven

Veelgestelde vragen

Kies een onderwerp:
Vragen over het netwerk
  • Wat is glasvezel?
  • Wat is een glasvezelnetwerk?
  • Waarom zou ik overstappen op glasvezel?
  • Waarom komt er een nieuw netwerk?
  • Is glasvezel ook interessant als ik niet veel internet?
  • Hoe werkt een glasvezelnetwerk?
  • Hoe is de internetverbinding van glasvezel beveiligd voor vertrouwelijk dataverkeer?
  • Waarom is glasvezel zo betrouwbaar?
  • Hoe snel is glasvezel?
  • Wat is het verschil tussen KPN Netwerk en providers?
  • Wat doen wij met jouw gegevens?
Ik krijg glasvezel
  • Waarom zou ik voor glasvezel kiezen?
  • Is de glasvezelaansluiting kosteloos?
  • Welke providers zijn beschikbaar op het netwerk van KPN Netwerk?
  • Mijn huidige provider is niet beschikbaar op het nieuwe glasvezelnetwerk, en nu?
  • Kan ik in mijn huurwoning ook glasvezel krijgen?
  • Ik heb toestemming gegeven, wat gebeurt er nu?
  • Heb ik invloed op waar het glasvezelaansluitpunt komt?
  • Hoe blijf ik op de hoogte van de werkzaamheden?
  • Ik krijg glasvezel: waarom moet er iemand mijn woning hiervoor in?
  • Wordt er in mijn straat gegraven?
  • Hoe gaat de aanleg in mijn tuin?
  • Hoe gaat de aanleg van glasvezel bij een voortuin/oprit van meer dan 30 meter?
  • Hoe lang duurt het voordat mijn wijk is aangesloten op het glasvezelnetwerk?
  • Stoppen de werkzaamheden als het vriest?
  • Hoe vernieuwen jullie het netwerk in mijn wijk?
  • Ik heb een klacht. Waar kan ik deze indienen?
  • Ik heb een vraag gesteld die wordt beantwoord door jullie aanlegpartner. Wanneer krijg ik een reactie?
  • Waarom is er bij andere woningen/panden wel een voorbereider langs geweest, maar bij mij niet?
  • Ik gebruik nu een COAX-aansluiting: kan ik alsnog toestemming geven voor een glasvezelaansluiting?
  • Ik heb glasvezel of VDSL: kan ik COAX-kabels blijven gebruiken?
  • Kan de medewerker aan de deur mij helpen een glasvezelabonnement af te sluiten?
  • Ik was niet thuis, hoe maak ik een nieuwe afspraak met de glasvezelvoorbereider of -monteur?
  • Kan ik mijn e-mailadres behouden als ik glasvezel ga gebruiken?
  • Wanneer kan ik mijn glasvezelaansluiting gaan gebruiken?
  • Wie is de eigenaar van het glasvezelaansluitpunt?
  • Het kopernetwerk in mijn wijk gaat uit, wat kan ik verwachten?