KPN NetwerkNL maakt gebruik van cookies. Bij geen akkoord plaatsen wij alleen noodzakelijke cookies. Bekijk ons cookie-beleid.

de werkzaamheden in de straat voor de aanleg van glasvezel

Het coronavirus en onze maatregelen

Check mijn woning

Door je postcode en huisnummer in te vullen zie je direct wat de status is van jouw woning.

Vul je postcode en huisnummer in
Deze gegevens gebruiken wij om direct de status van je woning op te vragen.

Wat is je kamernummer?

Er zijn meerdere kamernummers op dit adres. Kies het juiste kamernummer.

Zo gaat KPN NetwerkNL om met het coronavirus

Op dit moment is KPN NetwerkNL in meer dan 70 gebieden aan het werk om glasvezel aan te leggen. Tijdens deze werkzaamheden staat de gezondheid van de bewoners en medewerkers natuurlijk voorop. Daarom neemt KPN NetwerkNL in verband met de ontwikkelingen rondom het coronavirus een aantal maatregelen.

Read this in English

 

Onze werkzaamheden gaan door

Het netwerk behoort tot de belangrijkste infrastructuur van Nederland. De telecomsector is door de overheid dan ook aangemerkt als vitale sector. Juist nu we in Nederland allemaal zoveel mogelijk thuis werken, kinderen thuis onderwijs krijgen en we videobellen met familie, bewijst het netwerk zijn kracht. Onderhoud en verbetering van het netwerk zijn dan ook van cruciaal belang. De werkzaamheden die we uitvoeren zorgen ervoor dat Nederland verbonden is en blijft. We gaan hier vooralsnog dan ook mee door. We treffen daarbij wel verscherpte maatregelen voor de veiligheid en gezondheid van medewerkers en bewoners.

 

Zo werkt de bouw- en technieksector verder

De overheid en de bouw- en technieksector hebben het protocol ‘Samen veilig Doorwerken’ opgesteld. Ook de aanleg van glasvezel valt hieronder. Het protocol volgt de richtlijnen van het RIVM en legt uit hoe werkzaamheden binnens- en buitenshuis veilig door kunnen gaan. De inhoud en uitleg van het protocol zijn te vinden op de website van de Rijksoverheid. 

 

Werkzaamheden in huis

Bij de werkzaamheden in en rond de woning nemen onze medewerkers een aantal strikte maatregelen in acht. Deze maatregelen zorgen ervoor dat het risico op besmetting dusdanig minimaal is, dat we op dit moment geen reden hebben om deze werkzaamheden uit te stellen. De maatregelen die we nemen zijn te bekijken in dit handige overzicht van de overheid. Hierin staat bijvoorbeeld dat de medewerker altijd 1,5 meter afstand houdt en dat we jou vragen om de werkplek goed schoon te maken. De afspraak kan niet door kan gaan wanneer er iemand in huis symptomen vertoont. We vragen je dan om de afspraak te verzetten.

 

Werkzaamheden buitenshuis

Ook voor de werkzaamheden buitenshuis gelden strikte maatregelen. De Rijksoverheid heeft deze maatregelen samengevat in dit overzicht. Buiten wordt zoveel mogelijk 1,5 meter afstand gehouden. Als dit praktisch niet mogelijk is, vanwege de aard van de werkzaamheden, wordt er zoveel mogelijk gewerkt in vaste, kleine teams. Daarnaast vragen we de medewerkers om te lunchen buiten de bouwkeet.

Evenementen en informatieavonden afgelast

KPN NetwerkNL heeft besloten om alle evenementen met veel bezoekers voorlopig uit te stellen. Je ontvangt per post of e-mail bericht over het uitstellen van het evenement in jouw wijk. We houden je natuurlijk op de hoogte over een eventuele nieuwe datum. Ben je benieuwd naar hoe we te werk gaan? Bekijk onze aanlegstappen.

 

de glasvezelwerker legt een kabel in de geul

Blijf op de hoogte

Dit bericht zal worden aangepast zodra er iets verandert aan deze maatregelen. Daarnaast houden we bewoners per post en e-mail op de hoogte. Wil je op de hoogte blijven? Schrijf je dan in voor onze e-mailnieuwsbrief. Heb je nog vragen? Kijk dan tussen de veelgestelde vragen hieronder of op onze overzichtspagina.

veelgestelde vragen