KPN NetwerkNL maakt gebruik van cookies. Bij geen akkoord plaatsen wij alleen noodzakelijke cookies. Bekijk ons cookie-beleid.

hoogbouw glasvezel

Het coronavirus: dit zijn onze maatregelen

Zo gaat KPN NetwerkNL om met het coronavirus in uw gemeente

Laatst bijgewerkt: 21-4-2020 - 12.09 uur

Door het COVID-19 coronavirus zijn Nederland en de wereld in een uitzonderlijke situatie beland. KPN neemt vanuit zijn verantwoordelijkheid als telecomoperator en werkgever maatregelen om werknemers, klanten en partners te beschermen en de continuïteit van de dienstverlening te borgen zodat klanten vanuit huis kunnen werken en mensen in Nederland met elkaar verbonden blijven.

Onze werkzaamheden gaan door

Het netwerk behoort tot de belangrijkste infrastructuur van Nederland. De telecomsector is door de overheid dan ook aangemerkt als vitale sector. Juist nu we in Nederland allemaal zoveel mogelijk thuis werken, kinderen thuis onderwijs krijgen en we videobellen met familie, bewijst het netwerk zijn kracht. Onderhoud en verbetering van het netwerk zijn dan ook van cruciaal belang. De werkzaamheden die we uitvoeren zorgen ervoor dat Nederland verbonden is en blijft. We gaan hier vooralsnog dan ook mee door. We treffen daarbij wel verscherpte maatregelen voor de veiligheid en gezondheid van medewerkers en bewoners.

 

Samen veilig doorwerken

De overheid en de bouw- en technieksector hebben het protocol Samen veilig doorwerken vastgesteld. Het protocol volgt de richtlijnen van het RIVM en verwoordt hoe werkzaamheden binnen en buiten huis op een veilige manier door kunnen in Nederland. Ook de aanleg van glasvezel valt hieronder. Toelichting op het protocol en bijbehorende documenten zijn hier te vindenOf bekijk de maatregelen in een handig overzicht van de Rijksoverheid:

Met het protocol kunnen wij bewoners duidelijk en eenduidig informeren over de aanleg van glasvezel tijdens de corona-uitbraak. Het helpt ons om zorgen weg te nemen wanneer er medewerkers, van zowel KPN als van derden, aan de deur komen of in de straat aan het werk zijn. Eén ding staat altijd op de eerste plaats: de gezondheid en veiligheid van de bewoners en medewerkers.

Samen de beste communicatie

We nemen ook de vrijheid om een beroep op u te doen: graag willen we samen met u zicht houden op het sentiment in het gebied. Door signalen van bewoners of anderen met ons te delen, kunnen we de bewonerscommunicatie continu optimaliseren. En dat is cruciaal als het gaat om duidelijkheid en eventuele zorg wegnemen zolang er mensen aan de deur komen of in de straat bezig zijn. We willen u vragen deze signalen of vragen van bewoners te delen met uw contactpersoon.

Coronavirus protocollen

De protocollen zijn te downloaden via onderstaande links.

Instructies voor voorbereider met klantcontact

Instructies voor inframonteurs

Instructies voor inhome monteurs

veelgestelde vragen