Waarmee kunnen wij jehelpen?
Veelgestelde vragen
- Is de glasvezelaansluiting kosteloos?We sluiten jouw woning kosteloos en vrijblijvend aan op ons glasvezelnetwerk. Je betaalt hier dus niets voor. Belangrijk: geef wél op tijd toestemming. Alleen dan kunnen we je woning gratis aansluiten op glasvezel.
- Is het verplicht om een abonnement te nemen als ik toestemming geef?Nee, je bent niet verplicht om een glasvezel abonnement af te sluiten. We sluiten jouw woning kosteloos en vrijblijvend aan op ons glasvezelnetwerk. Je betaalt hier dus niets voor. Belangrijk: geef wél op tijd toestemming. Alleen dan kunnen we je woning gratis aansluiten op glasvezel. Wist je dat er meerdere providers leveren over ons glasvezelnetwerk? Bekijk ons provideroverzicht om te zien wie levert op ons netwerk.
- Wat is het verschil tussen KPN Netwerk en providers?Wij (KPN Netwerk) leggen het glasvezelnetwerk aan en beheren deze, maar bieden zelf geen abonnementen aan. Dit doen providers. Zie het als volgt: wij leggen de snelweg aan en zorgen ervoor dat deze in topconditie is, providers zijn de auto’s op de snelweg die jouw data vervoeren. Daarom is ons glasvezelnetwerk ook open, want zo kunnen verschillende providers gebruikmaken van onze snelweg. Zo bepaal jij zelf welke vervoerder je op onze snelweg kiest.
- Hoe wijzig ik mijn afspraak voor het activeren van mijn glasvezelabonnement?
Komt er een monteur langs voor het activeren van het gekozen glasvezelabonnement van je provider en wil je deze afspraak wijzigen? Dat kan niet bij ons: je provider kan je hierbij verder helpen.
- Waar kan ik een storing melden?Dit kan bij je provider. Deze zoekt dan uit waar de storing aan ligt. Ligt de storing aan je apparatuur of je provider? Dan gaat jouw provider je helpen dit op te lossen. Is er een storing op ons glasvezelnetwerk? Dan geeft je provider dit door aan ons en aan de landelijke storingsdienst. Wij gaan het probleem dan zo snel mogelijk voor je proberen op te lossen. Neem voor een storing dus altijd contact op met je provider.
- Merk ik dat mijn koperaansluiting wordt uitgezet?Het is belangrijk dat je tijdig overstapt van het gebruik van koper naar een glasvezelaansluiting. Wanneer de aanleg van glasvezel volledig is afgerond in de buurt kan de provider je diensten overzetten naar glasvezel. Daarna stopt je provider met de dienstverlening over het kopernetwerk. Als je niet tijdig de overstap gemaakt hebt van het kopernetwerk naar glasvezel dan kun je geen gebruik meer maken van je diensten op koper. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met je provider.