Glasvezel aansluitstappen | Het KPN netwerk
Direct naar hoofdinhoud
  • We sluiten je kosteloos aan
  • Snel, stabiel internet met glasvezel
  • Al ruim 4 miljoen adressen aangesloten

Zo sluiten we je huis aan op hetnetwerk van Nederland

Rebranding naar KPN

Hieronder zie je welke werkzaamheden we uitvoeren bij de aanleg van glasvezel. De aanlegwerkzaamheden kunnen per wijk verschillen, net als de planning. Gaan we jouw wijk aansluiten op glasvezel? Doe de postcodecheck voor actuele informatie en schrijf je in voor onze netwerkupdates. Zo ben je altijd op de hoogte van de werkzaamheden.

Postcodecheck

We maken een plan voor je buurt

Voordat we starten met het aanleggen van glasvezel, maken we een plan voor je buurt. We plannen het werk met onze aannemer en maken afspraken met de gemeente. Je krijgt een brief als we starten met de werkzaamheden.

Ja ik wil glasvezel

Om de glasvezel vanaf de straat in je woning te brengen, gaan we in en rondom je huis aan het werk. Hiervoor hebben we je gegevens nodig. Een medewerker belt binnenkort bij je aan. Je kan dan alles vragen over glasvezel en de werkzaamheden.
Gegevens doorgeven

We gaan graven

Onze aannemer legt de glasvezel in de straat tot aan de gevel. Hiervoor moeten we graven. Voordat we beginnen, krijg je van ons een bericht met alle informatie over de werkzaamheden. We laten alles weer netjes achter als we klaar zijn.

Je maakt een afspraak met onze monteur

Als we klaar zijn met graven, komt onze monteur bij je langs om de aansluiting te monteren. Dit doen we op afspraak. Je krijgt hierover een brief of e-mail.
Afspraak bevestigen of wijzigen

Je kunt het netwerk gebruiken

Als de aansluiting is gemonteerd, kun je het nieuwe netwerk gebruiken. Hiervoor heb je een glasvezelabonnement nodig. Dat sluit je af bij een provider. Wil je weten welke providers diensten leveren op ons netwerk?
Providers bekijken

We waarborgen de kwaliteit van het netwerk

Zodra we klaar zijn met het aanleggen van glasvezel in jouw buurt, nemen we contact op met enkele bewoners voor een onafhankelijke kwaliteitscontrole. Deze controles worden in opdracht van KPN uitgevoerd door onze partner FiberControl. Het telefoonnummer waarmee FiberControl belt is 085-0810690.
Veelgestelde vragen
  • Blijft mijn internet werken tijdens de werkzaamheden?
  • Hoe gaat de aanleg in mijn tuin?
  • Hoe lang duren de graafwerkzaamheden?
  • Graven jullie in mijn straat?
  • Waarom zou ik voor glasvezel kiezen?